Activitat realitzada el divendres 10 de febrer de 2023

Enguany, de nou, s’ha commemorat en l’IES 26 El Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència.

S’han realitzat diferents activitats buscant eliminar els estereotips de gènere dins de l’àmbit de la ciència i la tecnologia, fomentar vocacions científiques i tecnòlogues en les nostres alumnes i donar a conéixer a tot el nostre alumnat diferents científiques i tecnòlogues de tots els temps: l’exposició (IN)VISIBLES i (O)CULTES duta a terme pels grups d’1 ESO, sopes de lletres de científiques, visionat del vídeo La bretxa dels somnis i debat posterior, kahoots sobre científiques…

A més, professorat i alumnat de Batxillerat s’han transformat en més de 100 dones que s’han dedicat o es dediquen a la ciència o la tecnologia. Algunes d’elles són referents femenins àmpliament coneguts, però altres són científiques els assoliments i els descobriments de les quals van quedar menystinguts per ser dones o van ser atribuïts als seus col·legues masculins. Hem posat èmfasi a incloure referents pròxims, dones amb les quals podríem creuar-nos pel carrer i que actualment estan realitzant una labor importantíssima en l’àrea de la ciència.

Volem reconéixer la implicació del nostre alumnat de Batxillerat incloent ambientació, jocs i kahoots a les seues exposicions.

Una salutació

Fotografia: http://11defebrero.org