Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

Aquest divendres 11 de febrer, per a commemorar el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, es van realitzar una sèrie d’activitats que van arribar a tots els cursos i grups amb la finalitat de visibilitzar científiques de la història que, per la simple condició de ser dona, van haver de lluitar contra molts factors per accedir a una comunitat científica que, encara hui,no és igualitària. A més, aquestes activitats van buscar aportar referents femenins en el món de la ciència amb la finalitat que qualsevol xiqueta puga imaginar-se com a científica i tindre aqueixa opció futura si així ho desitja.

La jornada ha sigut iniciativa d’un grup de professores i professora dels departaments de ciències de l’institut i a ella s’han sumat altres docents. D’entre les activitats, una bona mostra són:

  • L’alumnat de Batxillerat (78 alumnes en concret) es va caracteritzar d’una científica a la seua elecció i va preparar un xicotet paper per a exposar davant de l’alumnat de 1r i 2n ESO. L’alumnat de Batxillerat es va dividir en xicotets grups de 3 a 5 persones i van anar sempre amb un/a professor/a acompanyant (i caracteritzats, també) en un recorregut d’una sessió completa a través d’entre 4 a 6 grups diferents. D’aquesta manera, dividint a aquest alumnat en franges horàries des de les 8.55 fins a les 14 hores, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO va gaudir d’unes 25 xicotetes actuacions al llarg del matí. A més, es va comptar amb la col·laboració de Anabel Teruel i Anna Lluch, que van explicar com van arribar a dedicar-se a la ciència i en què consisteix el seu treball.
  • L’alumnat de 4t ESO va assistir a xarrades sobre gestió de residus, impartides per Neus Muñoz (professora del Departament de Matemàtiques), qui ha desenvolupat un projecte d’investigació referent a això.
  • L’alumnat de 3r ESO ha participat en una competició de Pasapalabra sobre científiques històriques.
  • L’alumnat de 2n ESO ha realitzat una línia temporal de grans dimensions en la qual situar a aquestes científiques, a més d’una exposició de dibuixos amb l’eslògan “Jo també puc ser científica”, en la que es van dibuixar veient-se com a científiques.
  • L’alumnat de 1r ESO va visionar aquests dies una presentació sobre ciència amb una activitat final en la qual pinten a una científica i investiguen sobre les aportacions científiques d’aquesta, així com les dificultats que aquesta va trobar.
  • I, a més, en les tutories, per nivells, s’estan projectant pel·lícules relacionades amb aquesta temàtica com puguen ser Figures Ocultes o Àgora.
  • Esperem que siga del grat de l’alumnat i les famílies i puguen gaudir d’aquest 11 de febrer.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies