Història i ubicació

IMG20210309123056_00

El CEIP Gregori Mayans i Ciscar, es troba al municipi de Xirivella (València). Xirivella pertany a la comarca de l’Horta Oest i compta amb uns 30.000 habitants. El nostre centre està situat prop del mercat municipal.

EL CEIP Gregori Mayans s'inaugura el 1962 amb el nom de Jesús Posada Cacho, que era el Governador Civil franquista de València aquells anys. Aquella Xirivella que va veure nàixer la nostra escola estava en plena expansió econòmica i urbana, amb un procés d'industrialització compartit amb tota la comarca de l'Horta.

La part més antiga de l'escola és l'edifici original. L'Annex I (infantil 4 i 5 anys) es va construir els anys 70 del segle passat i l'edifici d'Infantil de 3 anys, juntament amb l'ampliació del pati pertany al final de la década dels anys 90. La nostra escola va ser l'única que tenia Xirivella durant els anys 60 fins la construcció del CEIP Cervantes. Fins als anys 80 era habitual que algunes aules de l'escola foren  instal·lades en baixos als voltants de l'escola per manca d'aules a l'edifici.

L'escola ha impartit Educació Primària fins la LGE (1970) quan va començar l'EGB i a partir de la LOGSE (1990) altra vegada Educació Primària i durant uns anys Primer Cicle d'Educació Secundària.  També va ser el primer centre de Xirivella en impartir ensenyament en valencià a partir de 1993.