SERVICIS COMERCIALS

Comerç i Màrqueting

Grau Bàsic

2000 hores

SERVICIS COMERCIALS

Comerç i Màrqueting

Grau Bàsic

2000 hores

Competència general

Fer operacions auxiliars de comercialització, marxandatge i emmagatzematge de productes i mercaderies, així com les operacions de tractament de dades relacionades, seguint protocols establits, criteris comercials i d'imatge, operant amb la qualitat indicada, observant les normes de prevenció de riscos laborals i protecció mediambiental corresponents i comunicant-se de manera oral i escrita en llengua castellana i, si és el cas, en la llengua cooficial pròpia, així com en alguna llengua estrangera.

Entorn professional

Aquest professional exerceix l'activitat per compte d'altri en empreses de distribució comercial, tant majoristes (centrals de compres, mercats centrals de proveïments, autoservei a l'engròs, entre altres) com minoristes (botigues, supermercats, hipermercats i grans superfícies comercials), en centres de distribució comercial i en departaments comercials i magatzems d'empreses d'altres sectors productius.

Ocupacions i llocs de treball

  • Auxiliar de dependent de comerç.
  • Auxiliar d'animació del punt de venda.
  • Auxiliar de venda.
  • Auxiliar de promoció de vendes.
  • Empleat/ada de reposició.
  • Operador/a de cobrament o caixer/a.
  • Operari/ària de comandes.
  • Carretoner/a de recepció i expedició.
  • Comptador/a de recepció i expedició.
  • Operari/ària de logística.
  • Auxiliar d'informació.

Prospectiva del títol

La creació de cadenes de franquícies en tots els àmbits del comerç ha provocat, d'una banda, una concentració del comerç en grans centres comercials i, d'una altra, una progressiva modernització i especialització del xicotet comerç minorista.

Es requereix, per tant, que el sector del comerç tinga professionals amb prou formació en habilitats de comunicació, que els permeta transmetre seguretat i confiança al consumidor de productes i/o serveis; en tècniques de venda, de manera que siguen capaços d'argumentar i tancar les vendes necessàries per a assegurar els objectius comercials establits; en marxandatge comercial, que els permeta animar l'establiment perquè siga atractiu als clients potencials; en gestió economicofinancera i administrativa, per a dirigir un xicotet establiment comercial; en tècniques de negociació, perquè puguen fer les compres d'aprovisionament de l'establiment de manera eficaç, i en noves tecnologies de venda i comunicació a través de la xarxa i altres sistemes de comunicació, que els ajuden a complir amb els objectius comercials o d'una altra índole fixats per l'empresa.

Les funcions d'aquest tècnic en el lloc de treball estaran associades, en determinats casos, a les noves tecnologies implantades en els establiments, que s'apliquen fonamentalment a:
Els processos de gestió d'estocs de mercaderies.
Els processos d'aprovisionament de mercaderies.
Els processos de cobrament a través de terminals punt de venda.
Especialment en la posada en marxa d'accions promocionals dels productes o serveis en l'establiment comercial.
Els processos de comercialització dels productes i serveis.
El control de qualitat dels serveis prestats.