INFORMÀTICA I COMUNICACIONS

Informàtica i Comunicacions

Grau Bàsic

2.000 hores

INFORMÀTICA I COMUNICACIONS

Informàtica i Comunicacions

Grau Bàsic

2.000 hores

Competència general

Fer operacions auxiliars de muntatge i manteniment de sistemes microinformàtics, perifèrics i xarxes de comunicació de dades, així com d'equips elèctrics i electrònics, operant amb la qualitat indicada i actuant en condicions de seguretat i de protecció ambiental amb responsabilitat i iniciativa personal i comunicant-se de manera oral i escrita en llengua castellana i, si és el cas, en la llengua cooficial pròpia, així com en alguna llengua estrangera.

Entorn professional

Aquest professional exerceix l'activitat per compte d'altri en empreses dedicades a la comercialització, el muntatge, el manteniment i la reparació de sistemes microinformàtics, equips elèctrics o electrònics i en empreses que utilitzen sistemes informàtics, per a gestionar-los.

Ocupacions i llocs de treball

  • Ajudant de muntador d'antenes receptores / televisió satèl·lit.
  • Ajudant d'instal·lador i reparador d'equips telefònics i telegràfics.
  • Ajudant d'instal·lador d'equips i sistemes de comunicació.
  • Ajudant d'instal·lador reparador d'instal·lacions telefòniques.
  • Ajudant de muntador de sistemes microinformàtics.
  • Ajudant de manteniment de sistemes informàtics.
  • Ajudant d'instal·lador de sistemes informàtics.
  • Ajudant d'instal·lador de sistemes per a transmissió de dades.
  • Operador d'acoblament d'equips elèctrics i electrònics.
  • Auxiliar de manteniment d'equips elèctrics i electrònics.
  • Provador/ajustador de plaques i equips elèctrics i electrònics.
  • Muntador de components en plaques de circuit imprés.

Prospectiva del títol

El perfil professional dins del sector serveis, evoluciona cap a un tècnic molt especialitzat en la solució dels problemes comuns en sistemes microinformàtics i xarxes locals, en xicotets entorns, en què aquesta figura pot actuar com a ajudant.

L'evolució tecnològica tendeix a sistemes cada vegada més econòmics; això, unit a l'abaratiment de l'accés a Internet, provoca que els sistemes informàtics siguen considerats com un recurs més en la llar i l'assistència tècnica tendeix a fer-se al domicili mateix.

La teleoperació, l'assistència tècnica remota, l'assistència en línia i els telecentres es configuren com un element imprescindible en la resposta a la demanda d'assistència tècnica.

Les tasques de muntatge i manteniment hauran d'adaptar-se a la normativa sobre els tractaments i la gestió de residus i agents contaminants.

La presència activa d'empreses en Internet està augmentant progressivament el nombre de transaccions efectuades per aquest mitjà, la qual cosa fa que aquest perfil siga cada vegada més demandat per a col·laborar en la instal·lació i el manteniment de serveis sobre la xarxa.

A causa dels ràpids avanços i canvis tecnològics del sector es demanden professionals en què es fan imprescindibles actituds favorables cap a l'autoformació.