Elaborar obra original de fotografia a partir d'un encàrrec professional determinat o d'un projecte propi. Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo. Organitzar i desenvolupar les diferents fases del projecte i els controls de qualitat corresponents per a garantir un producte fotogràfic concorde als paràmetres professionals exigibles
El Tècnic Superior d'Arts Plàstiques i disseny en Fotografia desenvolupa la seua activitat com a professional autònom i com a treballador per compte d'altri.
Pot col·laborar amb altres professionals transmetent idees o conceptes mitjançant productes fotogràfics destinats a editar-se en diferents mitjans i suports.
Pot exercir en les seues competències com a creador independent o realitzador assalariat en una empresa o equip.
La fotografia ha experimentat una evolució radical basada en la pràctica desaparició de la fotografia analògica de suport fotoquímic i la seua substitució per la fotografia digital. Aquesta transformació ha comportat un repte per a la indústria, on no tots han sabut o pogut adaptar-se. El canvi tecnològic ha anat acompanyat de canvis en l'ús social de la fotografia. La universalització de les càmeres digitals domèstiques ha multiplicat la realització de fotografies fins a xifres impensables fa una dècada. Paradoxalment, la indústria fotogràfica no s'ha aprofitat prou d'aquesta situació, ja que s'ha imposat per part dels usuaris una preferència per l'arxiu dels seus originals en suports informàtics i pel seu intercanvi en Internet. L'aparició d'aplicacions informàtiques d'ús senzill en la llar domèstica ha facilitat aquesta tendència que, d'altra banda, no afecta els usos industrials ni institucionals de la fotografia que es mantenen i fins i tot experimenten creixement. Les estructures industrials han desenvolupat i contínuament adapten i proven noves estratègies per a incrementar el consum, com l'encàrrec i tramitació d'ampliacions i còpies per Internet, la realització de fotollibres i altres estímuls dirigits al consumidor domèstic.
Les estructures organitzatives en l'àmbit de la realització de productes tendeixen a configurar-se sobre la base de decisions descentralitzades i equips participatius de gestió, potenciant l'autonomia i capacitat de decisió.
Les característiques del mercat de treball, la mobilitat laboral, els moviments entre sectors i subsectors de la indústria fotogràfica, , obliguen a formar professionals polivalents capaços d'adaptar-se a les noves situacions socioeconòmiques, laborals i organitzatives de tots els sectors implicats.