Assistir en la dispensació i elaboració de productes farmacèutics i afins, i realitzar la venda de productes parafarmacèutics, fomentant la promoció de la salut i executant tasques administratives i de control de magatzem, complint amb les especificacions de qualitat, seguretat i protecció ambiental.
Aquest professional exerceix activitat en establiments de venda de productes farmacèutics, parafarmacèutics i en general productes relacionats amb la salut humana o animal, i també amb la cosmètica, la fitoteràpia i altres.
La tendència del sector sanitari determina que es potencien les activitats assistencials orientades a l'usuari que consumeix medicaments. Per a fer-ho s'està promovent un model d'atenció farmacèutica que tendeix a la generalització del seguiment del tractament farmacoterapèutic individualitzat amb la finalitat d'aconseguir la màxima efectivitat dels medicaments que el pacient ha d'utilitzar.
El seguiment farmacoterapèutic personalitzat es realitza mitjançant la detecció, prevenció i resolució de problemes relacionats amb la medicació. Aquest servei implica la col·laboració del pacient mateix amb els altres professionals del sistema de salut, amb la finalitat de millorar resultats en el seu tractament. El desenvolupament adequat del seguiment farmacoterapèutic personalitzat requerirà un esforç especial d'estudi i formació contínua, i a més el professional haurà de desenvolupar habilitats noves que li permeten millorar la seua comunicació amb el pacient i amb altres professionals sanitaris.
En el model tradicional de farmàcia, s'atenen les necessitats de l'usuari per mitjà de l'anomenat consell farmacèutic. No obstant això, el canvi de model introdueix nous elements, fonamentalment una actitud més activa i una assumpció de responsabilitat professional sobre el resultat de l'ús del medicament en tots els actes de dispensació, de manera que aquesta atenció no siga un fi, sinó un mitjà. L'actuació del professional en aquest cas ha d'anar orientada a destriar la possible existència de problemes potencials, i anar acompanyada d'instruccions sobre la utilització adequada del medicament.
El constant creixement de productes parafarmacèutics, associat a una gran demanda de l'usuari, introdueix canvis que necessiten una formació adequada en activitats de venda per a millorar l'atenció a l'usuari i oferir més possibilitats comercials als establiments.
Referent a aspectes de gestió i administració, la majoria de les oficines de farmàcia estan informatitzades i s'aprecia una inversió creixent en noves tecnologies al servei de la millora de la prestació farmacèutica; això exigirà la formació adequada del personal auxiliar en aquests camps.
Finalment, cal tindre en compte els continus canvis en el sector; tal és el cas de la dermofarmàcia, pels avanços de la cosmètica, que generen contínuament noves formulacions i ingredients actius; o el cas de la fitoteràpia, que ha de considerar els possibles efectes dels productes naturals o de l'administració conjunta amb altres medicaments.