Planificar i gestionar els processos d'importació/exportació i introducció/expedició de mercaderies, aplicant-hi la legislació vigent, en el marc dels objectius i procediments establits.
Les persones que obtenen aquest títol exerceixen l'activitat en empreses de qualsevol sector productiu i principalment del sector del comerç i màrqueting públic i privat, fent funcions de planificació, organització, gestió i assessorament d'activitats de comerç internacional.
El sector del comerç internacional contribueix notablement al creixement del PIB del país, i hi ha una relació directa entre comerç i desenvolupament. Durant els últims anys s'ha produït un increment significatiu d'empreses que han iniciat un procés d'internacionalització, que s'ha generalitzat a pràcticament tots els sectors productius i ha provocat així una major demanda de treballadors amb una adequada formació en comerç internacional.
En els pròxims anys les empreses s'enfrontaran al repte d'una globalització econòmica, que donarà com a resultat noves oportunitats i amenaces de negoci i que només les empreses que estiguen millor preparades sabran afrontar amb èxit.
Les funcions d'aquest tècnic en el lloc de treball estaran afectades de manera considerable per l'aplicació generalitzada de les noves tecnologies en les tasques administratives i de gestió d'activitats, que s'apliquen fonamentalment a:
Els processos de planificació, organització, gestió i control de les activitats de comerç internacional.
Els processos de gestió administrativa del comerç internacional.
Els processos de comercialització dels productes i serveis.
La comunicació amb el client.
El tractament i l'anàlisi de la informació rebuda.
El control de qualitat dels serveis prestats.
Els mètodes d'organització del treball.
Els canvis tecnològics de caràcter digital que s'han produït en els últims anys a escala mundial, principalment en l'àmbit de les telecomunicacions amb la generalització de l'ús d'Internet, han provocat un flux addicional d'informació que ha de ser aprofitat per les empreses per a generar valor afegit en la qualitat dels productes i serveis oferits, així com una major eficàcia en la seua relació amb altres empreses i/o clients, entre les quals es poden esmentar:
L'ús generalitzat d'Internet per a fer comunicacions i gestions via correu electrònic.
L'ús de mitjans de comunicació segurs per a efectuar transaccions comercials i gestió de documents de manera fiable, segura i confidencial.
En conseqüència, el perfil professional del títol dins del sector del comerç internacional marca una evolució cap a les competències que no sols aporten al sector eficiència tècnica i econòmica, sinó que també aconseguisquen el desenvolupament sostenible i un comerç just, transparent i equitatiu.