Organitzar i executar les operacions de gestió i administració en els processos comercials, laborals, comptables, fiscals i financers d'una empresa pública o privada, aplicant-hi la normativa vigent i els protocols de gestió de qualitat, gestionant la informació, assegurant la satisfacció del client i/o usuari i actuant segons les normes de prevenció de riscos laborals i protecció mediambiental.
Les persones que obtenen aquest títol exerceixen l'activitat tant en grans com en mitjanes i xicotetes empreses, en qualsevol sector d'activitat, particularment en el sector serveis, així com en les administracions públiques, exercint les tasques administratives en la gestió i l'assessorament en les àrees laboral, comercial, comptable i fiscal d'aquestes empreses i institucions, oferint un servei i una atenció als clients i ciutadans, fent tràmits administratius amb les administracions públiques i gestionant l'arxiu i les comunicacions de l'empresa.
Podria ser treballador per compte propi, efectuant la gestió de la seua empresa o a través de l'exercici lliure d'una activitat econòmica, com en una assessoria financera, laboral o estudi de projectes, entre altres.
La professió de tècnic superior en Administració i Finances ha tingut una evolució en els últims anys a conseqüència del desenvolupament que han experimentat els sectors econòmics de manera general i el sector serveis en particular, que ha suposat una forta demanda de professionals amb aquesta ocupació.
Algunes causes que han provocat aquesta situació i que faran que es continue demandant professionals amb aquesta ocupació són les següents:
La tendència de l'activitat econòmica cap a la globalització i l'increment de les relacions comercials i institucionals internacionals requereix professionals qualificats i competitius, especialment en les noves tecnologies de la informació i comunicació, i amb competències lingüístiques en diferents idiomes.
L'organització de l'activitat productiva de les empreses i del treball exigeixen actualment als professionals d'administració i finances una sèrie de competències personals i socials relacionades amb el treball en equip, l'autonomia i la iniciativa en la presa de decisions i en el desenvolupament de tasques i l'atenció al públic. Cal insistir que les fronteres entre les diferents àrees de l'administració empresarial estan cada vegada més diluïdes, de manera que es requereixen esforços cada vegada més grans en la coordinació d'aquestes àrees, tant internament com externament.
El canvi constant en la legislació, el tipus de documents i els procediments administratius utilitzats per l'empresa exigeix d'aquests professionals una actualització constant i actituds favorables cap a la formació permanent, cap a l'autoformació i cap a la responsabilitat.
La creixent competitivitat en el món empresarial exigeix professionals capaços de desenvolupar activitat en un entorn de gestió de qualitat, amb importància en la seguretat, la higiene i el respecte al medi ambient.