ANIMACIÓ

Ensenyaments d'Arts Plàstiques i Disseny (ERE)

Grau Superior

2.000 hores

ANIMACIÓ

Ensenyaments d'Arts Plàstiques i Disseny (ERE)

Grau Superior

2.000 hores

Competència general

Realitzar projectes d'animació, personals o per encàrrec d'empreses, institucions o altres professionals. Planificar la realització del projecte d'animació mitjançant la definició dels aspectes expressius, funcionals i tècnics. Valorar i fer possible l'elaboració del treball en equip. Organitzar i dur a terme les diferents fases del projecte i els controls de qualitat corresponents per a garantir que expressa de manera òptima els objectius comunicatius d'aquest.

Entorn professional

El tècnic superior d'Arts Plàstiques i Disseny en Animació desenvolupa la seua activitat com a professional autònom i com a treballador per compte d'altri. Exerceix la seua activitat en empreses relacionades amb la comunicació, productores de cinema, productores de televisió, agències de publicitat, editorials i estudis de disseny. També pot realitzar projectes propis com a activitat artística independent.

Ocupacions i llocs de treball

  • Realització de pel·lícules d'animació independents o integrades en produccions audiovisuals o multimèdia en la indústria de la cultura i l'entreteniment.
  • Elaboració de guions propis o d'adaptacions de textos aliens per a peces d'animació.
  • Creació d'escenaris, fons, objectes i/o personatges.
  • Creació de fotogrames clau per a definir la representació.
  • Realització de dibuixos d'intercalació.
  • Modelatge i representació dels elements que conformen l'animació 2D o 3D.
  • Animació, il·luminació i acolorit de les fonts generades i ubicació de les càmeres virtuals.
  • Renderització.

Prospectiva del títol

El perfil professional d'aquest títol, dins del sector terciari, evoluciona cap a un professional polivalent capacitat per a exercir la seua activitat professional en la fabricació de productes d'animació en 2D i 3D, així com en el multimèdia interactiu, i realitzar totes les activitats relacionades amb el disseny, la conceptualització, la planificació dels projectes i la seua execució. El sector multimèdia (i el de l'animació en menor grau) orienta una part creixent de les seues activitats cap al que es denomina oci digital, en el marc d'un emergent estil de vida digital, en el qual pautes socials com la ubiqüitat i la mobilitat multipliquen les possibilitats. Aquesta forma d'oci se sustenta sobretot en Internet, vista molt més com a plataforma d'oci que com a fórmula de cerca d'informació.
Les característiques del mercat de treball, la mobilitat laboral, els moviments entre sectors i subsectors de la indústria de l'animació i del sector multimèdia interactiu, obliguen a formar professionals polivalents capaços d'adaptar-se a les noves situacions socioeconòmiques, laborals i organitzatives dels dos sectors.