Gestionar les operacions comercials de compravenda i distribució de productes i serveis, i organitzar la implantació i animació d'espais comercials segons criteris de qualitat, seguretat i prevenció de riscos, aplicant-hi la normativa vigent.
Les persones que obtenen aquest títol exerceixen activitat en empreses de qualsevol sector productiu i principalment del sector del comerç i màrqueting públic i privat, fent funcions de planificació, organització i gestió d'activitats de compravenda de productes i serveis, així com de disseny, implantació i gestió d'espais comercials.
La importància que el sector del comerç té a Espanya queda reflectida en el fet de ser el sector productiu que té el nombre més alt d'empreses i treballadors. És, per tant, necessari que el sector del comerç tinga professionals amb prou formació en tècniques de venda, habilitats de comunicació i gestió d'establiments comercials, que siguen capaços d'aprofitar les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a gestionar el coneixement empresarial necessari per a complir amb els objectius comercials fixats per la direcció de màrqueting. Una formació que tradicionalment és autodidacta i a vegades poc decisiva a l'hora d'aconseguir un lloc de treball en el sector del comerç. Però actualment el sector necessita professionals amb formació de qualitat, permanent i que siguen capaces d'aprofitar les oportunitats que les tecnologies de la informació i la comunicació els brinda.
Aquest títol no només actualitza la formació de gestió comercial, sinó que l'amplia dins de l'àmbit de la gestió de compres i proporciona formació específica de vendes i d'organització d'equips de venda, a més d'incloure una formació més àmplia en gestió d'espais comercials, incidint en el disseny de l'establiment i dels aparadors. També s'incorpora l'actualització necessària en les noves tecnologies de la informació, imprescindibles com a mitjà de comunicació entre l'empresa comercial i l'entorn.
Les funcions d'aquest tècnic en el lloc de treball estaran afectades de manera considerable per l'aplicació generalitzada de les noves tecnologies a les tasques administratives i de gestió d'activitats, que s'apliquen fonamentalment a:
Els processos de planificació, organització, gestió i control de les activitats de comerç.
Els processos de gestió administrativa del comerç.
Els processos de comercialització dels productes i serveis.
La comunicació amb el client.
El tractament i l'anàlisi de la informació rebuda.
El control de qualitat dels serveis prestats.
Els mètodes d'organització del treball.
Els canvis tecnològics de caràcter digital que s'han produït en els últims anys, principalment en l'àmbit de les telecomunicacions a escala mundial amb la generalització de l'ús d'Internet, ha provocat un flux addicional d'informació que ha de ser aprofitat per les empreses del sector comercial per a generar valor afegit en la qualitat dels productes i serveis oferits, així com una major eficàcia en la seua relació amb altres empreses i/o clients, entre les quals es poden esmentar:
L'ús generalitzat d'Internet per a fer comunicacions i gestions via correu electrònic.
L'ús de mitjans i sistemes de comunicació digitals per a desenvolupar diferents accions de màrqueting.
L'ús de mitjans de comunicació segurs per a efectuar transaccions comercials i gestió de documents de manera fiable, segura i confidencial.
En conseqüència, el perfil professional del títol dins del sector del comerç marca una evolució cap a les competències que no sols aporten al sector eficiència tècnica i econòmica, sinó que també aconseguisquen la incorporació i aprofitament de les noves tecnologies en el funcionament de les empreses del sector comercial, per a aconseguir un comerç més just, transparent i equitatiu.