Dissenyar, implementar i avaluar projectes i programes educatius d'atenció a la infància en el primer cicle d'Educació Infantil en l'àmbit formal, d'acord amb la proposta pedagògica elaborada per un mestre amb l'especialització en Educació Infantil o títol de grau equivalent, i en tota l'etapa en l'àmbit no formal, generant entorns segurs i en col·laboració amb altres professionals i amb les famílies.
Aquest professional exerceix activitat en el sector de l'educació formal i no formal i en el sector dels serveis socials d'atenció a la infància.
El perfil professional d'aquest títol evoluciona cap a una major capacitat d'adaptació a diferents àmbits i augment de les funcions relacionades amb la coordinació i mediació amb famílies, pel fet que les normatives de conciliació de la vida familiar i laboral aniran produint una diversitat de serveis complementaris d'oci i temps lliure dirigits a xiquets i xiquetes d'aquestes edats.
La creixent demanda d'una major qualitat del servei provocarà un descens en el nombre d'alumnes per aula, al costat de la generalització progressiva de dos professors impartint docència conjunta, la qual cosa, en conseqüència, suposarà un augment en el nombre de llocs de treball per a aquests professionals.