QUI SOM

El CPFPA Francesc Bosch i Morata és un centre públic, depenent de la Generalitat Valenciana i el seu funcionament està vinculat a les disposicions legals que regulen la Formació de Persones Adultes. El seu manteniment és a càrrec de l’ajuntament de Xàtiva.

El centre i els programes: atenent a les característiques de la població que acudeix i de la seua zona d’influència, a les infraestructures, la plantilla i la coordinació amb altres institucions s´ha procurat realitzar una oferta formativa que responga a les demandes més sol·licitades.

Actualment la composició de la nostra plantilla és de 14 + 3 (extensions de Canals i de l’Alcúdia de Crespins) amb 12 unitats creades al programa A per al nostre centre de Xàtiva.

El CPFPA Francesc Bosch i Morata es troba en la zona antiga de la ciutat de Xàtiva, ocupa un edifici doble: l’antic col·legi dels claretians i més tard de primària -ara totalment rehabilitat- i un altre edifici de nova construcció situat a l’antic pati del col·legi dels claretians.

La zona d’influència del Centre, respecte a la procedència dels/les alumnes que acudeixen, comprén tota la ciutat de Xàtiva, pobles propers a aquesta ciutat que no tenen Centre de FPA i que no tenen l’autorització per a impartir el segon nivell de GES.

L’escola d’adults de Xàtiva desenvolupa la seua activitat des dels cursos 1977-1978 en altres ubicacions de la localitat i amb programes bàsicament d’alfabetització, comptant amb recursos mínims. Fins que en el període que va des del 1985 fins al 1991 el nostre centre es crea ja com a Centre Públic específic i singular per la Conselleria d’Educació.

PRINCIPIS I VALORS QUE DEFINIXEN AL CENTRE

Definim el Centre Públic de FPA Francesc Bosch i Morata com a popular i valencià i, entenem aquests dos conceptes com els principis vertebradors a partir dels quals es configuren els trets d’identitat del Centre, així com de les accions educatives i formatives que realitzem en singular o en comú amb l’APAP, per tant, som i ens sentim:


1.– Una escola que assumeix la realitat valenciana com a pròpia, en tots els seus aspectes i de manera específica en tot allò que es relaciona amb la llengua, la història i la cultura.


2.- Una escola que parteix de la cultura diferenciada, la realitat social, les vivències i els coneixements previs de les persones adultes.


3.– Una escola que fa progressivament del valencià la llengua vehicular de les persones adultes.


4.- Una escola que, tot respectant les diferents cultures, és integradora en la nostra cultura de les diverses persones adultes.


5.- Una escola organitzada sobre la base de la participació directa, real i igualitària, de totes les persones adultes en una gestió social d’escola, no oblidant mai que les persones adultes són els principals subjectes actius del procés educatiu.


6.- Una escola que, partint de les diferències de gènere, siga integradora, comprensiva i que propicie el desenvolupament de les persones adultes desactivant alhora les actituds sexistes, els prejudicis i els estereotips patriarcals dominants.

7.- Una escola que compare i critique els valors ideològics, econòmics, culturals, religiosos i ètnics de la societat dominant enfront dels valors que conformen altres societats.


8.- Una escola actual, que aprén, fent servir els recursos digitals i els utilitza per a comunicar-se amb organismes i institucions, contribuint a la formació de competències digitals de tota la comunitat.

9.- Una escola conscienciada amb el medi natural que ens envolta, l’evolució i canvis al clima, les despeses i malbaratament dels recursos del nostre planeta.


10.- Una escola oberta al món, al coneixement d’Europa i dels seus valors, que promou així la internacionalització del centre i la seua comunitat.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies