QUI SOM
El CPFPA Francesc Bosch i Morata és un centre públic, depenent de la Generalitat Valenciana i el seu funcionament està vinculat a les disposicions legals que regulen la Formació de Persones Adultes. El seu manteniment és a càrrec de l’ajuntament de Xàtiva.
El centre i els programes: atenent a les característiques de la població que acudeix i de la seua zona d’influència, a les infraestructures, la plantilla i la coordinació amb altres institucions s´ha procurat realitzar una oferta formativa que responga a les demandes més sol·licitades.
Actualment la composició de la nostra plantilla és de 14 + 3 (extensions de Canals i de l’Alcúdia de Crespins) amb 12 unitats creades al programa A per al nostre centre de Xàtiva.
El CPFPA Francesc Bosch i Morata es troba en la zona antiga de la ciutat de Xàtiva, ocupa un edifici doble: l’antic col·legi dels claretians i més tard de primària -ara totalment rehabilitat- i un altre edifici de nova construcció situat a l’antic pati del col·legi dels claretians.
La zona d’influència del Centre, respecte a la procedència dels/les alumnes que acudeixen, comprén tota la ciutat de Xàtiva, pobles propers a aquesta ciutat que no tenen Centre de FPA i que no tenen l’autorització per a impartir el segon nivell de GES.

L’escola d’adults de Xàtiva desenvolupa la seua activitat des dels cursos 1977-1978 en altres ubicacions de la localitat i amb programes bàsicament d’alfabetització, comptant amb recursos mínims. Fins que en el període que va des del 1985 fins al 1991 el nostre centre es crea ja com a Centre Públic específic i singular per la Conselleria d’Educació.
PRINCIPIS I VALORS QUE DEFINIXEN AL CENTRE
Definim el Centre Públic de FPA Francesc Bosch i Morata com a popular i valencià i, entenem aquests dos conceptes com els principis vertebradors a partir dels quals es configuren els trets d’identitat del Centre, així com de les accions educatives i formatives que realitzem en singular o en comú amb l’APAP, per tant, som i ens sentim:
1.– Una escola que assumeix la realitat valenciana com a pròpia, en tots els seus aspectes i de manera específica en tot allò que es relaciona amb la llengua, la història i la cultura.
2.- Una escola que parteix de la cultura diferenciada, la realitat social, les vivències i els coneixements previs de les persones adultes.
3.– Una escola que fa progressivament del valencià la llengua vehicular de les persones adultes.
4.- Una escola que, tot respectant les diferents cultures, és integradora en la nostra cultura de les diverses persones adultes.
5.- Una escola organitzada sobre la base de la participació directa, real i igualitària, de totes les persones adultes en una gestió social d’escola, no oblidant mai que les persones adultes són els principals subjectes actius del procés educatiu.
6.- Una escola que, partint de les diferències de gènere, siga integradora, comprensiva i que propicie el desenvolupament de les persones adultes desactivant alhora les actituds sexistes, els prejudicis i els estereotips patriarcals dominants.
7.- Una escola que compare i critique els valors ideològics, econòmics, culturals, religiosos i ètnics de la societat dominant enfront dels valors que conformen altres societats.
8.- Una escola actual, que aprén, fent servir els recursos digitals i els utilitza per a comunicar-se amb organismes i institucions, contribuint a la formació de competències digitals de tota la comunitat.
9.- Una escola conscienciada amb el medi natural que ens envolta, l’evolució i canvis al clima, les despeses i malbaratament dels recursos del nostre planeta.
10.- Una escola oberta al món, al coneixement d’Europa i dels seus valors, que promou així la internacionalització del centre i la seua comunitat.
