
Borriana – 25 de febrer de 2026
L’esperit de convivència ha tornat a l’FPA Historiador Viciana de Borriana amb una activitat que ha retut homenatge a la nostra gastronomia més autèntica. El 25 de febrer el centre ha celebrat un taller de coques salades, una tradició fortament arrelada al País Valencià. L’activitat ha sigut organitzada per l’Associació d’Alumnes de l’escola, consolidant així el seu paper actiu en la dinamització de la comunitat educativa.
El taller ha començat puntualment a les 15.30 hores i ha comptat amb una col·laboració de luxe: el cuiner Manolo Sabater i Sabater. Ell ha sigut l’encarregat d’ensenyar als participants els secrets per a aconseguir una massa perfecta i uns farcits equilibrats. Davall la seua experta direcció, els alumnes han elaborat una gran varietat de productes locals, com ara la coca de tomata, la coca de ceba i la contundent coca d’espinacs amb llonganissa.
Un dels moments més especials ha sigut l’elaboració de les rosquilletes de coent. Cal fer memòria que el coent és una llonganissa seca i plana, absolutament típica i distintiva de Borriana, que aporta un sabor únic a la nostra rebosteria salada. Els participants han pogut experimentar tot el procés de producció, des de l’amassat inicial fins al moment crucial de la cocció.
Gràcies al fet que el mateix centre disposa d’un forn propi, els alumnes han pogut coure les seues creacions directament a l’escola, omplint els passadissos d’una aroma casolana irresistible. Esta experiència ha permés als assistents valorar el treball artesanal i la riquesa dels productes de proximitat. El taller ha finalitzat amb una gran satisfacció general, demostrant que la cuina és una ferramenta immillorable per a unir generacions i mantindre vives les nostres arrels culinàries més volgudes.
Podeu descarregar-vos més fotos en l’enllaç: https://cresolpaisvalencia.blogspot.com/2026/02/borriana-lfpa-historiador-viciana-posa.html
