Formació sobre inclusió educativa

Candela Villaescusa, professora del CPFPA Enric Valor, ha impartit un curs com a ponent a tot l’equip docent en l’àmbit de la inclusió educativa, aplicat a alumnes sords. L’objectiu d’aquesta formació es que el mateix centre docent siga inclusiu, tenint en compte que durant aquest curs 2023/24, s’han matriculat alumnes sords. Així es garantix que tots els estudiants, independentment de les seues habilitats, necessitats o característiques, tinguen accés a una educació de qualitat i rellevant en un ambient d’aprenentatge segur i respectuós.

S’han assimilat estratègies i recursos per a comunicar-se amb qualsevol persona sorda. Entre els recursos apresos, s’ha mostrat la importància de la llengua de signes, derrocant les barreres de comunicació. Ha sigut una experiència molt positiva, afavorint la inclusió educativa per als propis alumnes sords, que cada vegada se senten més integrats en la nostra comunitat educativa.