Aquest centre, va començar el seus passos a l’any 1978 amb el nom CN PRIMER MARQUÉS DEL TURIA, al carrer Pintor Peiró,3 segons consta al documents més antics del centre.

A l’any 1982 va canviar d’ubicació a la Plaça de Galícia, 7.

El Centre Social El Grau amplia les seues activitats amb la incorporació de dos professores per implantar l’educació de persones adultes al setembre de 1986 i a l’any 1987 es va convertir en la EPA CENTRE SOCIAL EL GRAU amb una nova ubicació carrer Jeroni de Montsoriu, 19.

El començament va ser dificultós per la falta d’espai i de professors, així i tot, els alumnes eren atesos en grups de 9 a 21 hores.

A poc a poc, es va consolidant l’escola d’adults amb la concessió de més espais i l’augment del professorat.

En el curs 1990-91 s’anomenà un claustre format per quatre professors definitius. Açò repercutix favorablement en l’organització i funcionament.

L’edifici no va tindre un manteniment adequat, per la qual cosa, al febrer del 2002, es paralitzen totes les activitats per a realitzar obres d’emergència.

L’E.P.A. acaba el curs en un col·legi de Primària.

Aquests edifici, es va remodelar per problemes en l’estructura, i de nou es va traslladar, en aquest cas i provisionalment , al Centre IES Sorolla al carrer José Maria Haro, 2 fins al curs 2017, i va ser aquest any quant es va celebrar el 30 aniversari com a centre de FPA.

Va ser al curs següent quant va tornar a l’edifici original fins l’actualitat, on s’ha constituït en el centre públic de formació de persones adultes més modern de la ciutat de València.