Reconeixement, certificació i registre del nivell de valencià / Reconocimiento, certificación y registro del nivel de valenciano.

Hui s’ha publicat la RESOLUCIÓ de 26 de setembre de 2024, de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual s’establix el procediment per al reconeixement, la certificació i el registre de nivells de referència de valencià de l’alumnat que haja finalitzat ensenyaments regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, en aplicació del que establix l’article 16 i la disposició transitòria tercera de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula la llibertat educativa.

Tercer. Reconeixement, certificació i registre del nivell de valencià de l’alumnat que haja cursat estudis fins al curs acadèmic 2023-2024 inclusivament i en cursos acadèmics anteriors

          1. L’alumnat que haja cursat estudis d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació de Persones Adultes, des dels cursos acadèmics indicats en la disposició transitòria tercera de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, fins al curs acadèmic 2023-2024 inclusivament, tindrà dret al reconeixement del seu nivell de referència de valencià segons el Marc europeu comú de referència per a les Llengües (MECRL), sempre que es trobe en algun dels supòsits previstos en l’article 16 de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat.

          2. El procediment d’expedició dels certificats de coneixements de valencià de l’alumnat s’iniciarà per les persones interessades, o bé pels seus representants legals si estes són menors d’edat, preferentment, mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a este efecte en la seu electrònica de la Generalitat, disponible en:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=1723

 Així mateix, les persones interessades podran presentar la seua sol·licitud per qualsevol de les formes previstes en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

          3. En el tràmit telemàtic, si les qualificacions de l’àrea o matèria de valencià necessàries per a complir alguna de les condicions establides en l’article 16 de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, consten en el sistema d’informació ITACA o en l’aplicació de proves d’accés a la universitat, estes s’incorporaran d’ofici a l’expedient administratiu del procediment.

          4. Quan la sol·licitud es realitze per altres mitjans previstos en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, o bé en el tràmit telemàtic es detecte que les qualificacions de l’àrea o matèria de valencià no figuren totalment o parcialment en ITACA o en l’aplicació de proves d’accés a la universitat, la persona interessada haurà d’aportar la documentació acreditativa (certificat acadèmic, historial acadèmic, etc.) de la superació de l’àrea o matèria de valencià en els cursos corresponents.

          5. La documentació acreditativa de les qualificacions de valencià que s’aporte en el tràmit telemàtic haurà de constar de documents electrònics amb firma digital. En cas de documentació que no complisca amb els requisits anteriors, les persones interessades hauran d’obtindre l’expedició d’una còpia autèntica d’esta documentació tal com establix l’article 27 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, o bé s’haurà de presentar l’original en una oficina d’assistència en matèria de registres per a la seua digitalització i incorporació a l’expedient administratiu electrònic.

          6. D’acord amb el que s’establix en l’article 68 Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud d’iniciació no reunix els requisits que assenyala l’article 66 de la citada llei, així com tota la documentació acreditativa necessària per a l’expedició del certificat o bé per a dictar resolució desestimatòria, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, se li tindrà per desistit de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre. Així mateix, les unitats administratives responsables de la tramitació dels expedients podran requerir a les persones interessades la presentació de la documentació original per a comprovar l’autenticitat.

          7. Una vegada verificat a través de l’actuació automatitzada en el tràmit telemàtic, o bé per la unitat administrativa responsable, que la persona complix els requisits establits en l’article 16 de la Llei 1/2024, d’1 de juny, de la Generalitat, es procedirà a l’expedició automàtica del certificat administratiu de coneixements del valencià mitjançant firma amb segell electrònic automatitzat. Així mateix, es procedirà al registre d’ofici d’estos certificats en la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

          8. Els certificats emesos es remetran telemàticament a les persones interessades a l’adreça de correu electrònic indicada en la sol·licitud.

— — — — —

Hoy se ha publicado la RESOLUCIÓN de 26 de septiembre de 2024, de la Conselleria de Educación, Cultura, Universidades y Empleo, por la que se establece el procedimiento para el reconocimiento, la certificación y el registro de niveles de referencia de valenciano del alumnado que haya finalizado enseñanzas reguladas por la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, en aplicación de lo que establece el artículo 16 y la disposición transitoria tercera de la Ley 1/2024, de 27 de junio, de la Generalitat, por la que se regula la libertad educativa.

Tercero. Reconocimiento, certificación y registro del nivel de valenciano del alumnado que haya cursado estudios hasta el curso académico 2023-2024 inclusive y en cursos académicos anteriores

          1. El alumnado que haya cursado estudios de Educación Primaria, Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato y Formación de Personas Adultas, desde los cursos académicos indicados en la disposición transitoria tercera de la Ley 1/2024, de 27 de junio, de la Generalitat, hasta el curso académico 2023-2024 inclusive, tendrá derecho al reconocimiento de su nivel de referencia de valenciano según el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas (MCERL), siempre que se encuentre en alguno de los supuestos previstos en el artículo 16 de la Ley 1/2024, de 27 de junio, de la Generalitat.

          2. El procedimiento de expedición de los certificados de conocimientos de valenciano del alumnado se iniciará por las personas interesadas, o bien por sus representantes legales si estas son menores de edad, preferentemente, mediante el trámite telemático habilitado al efecto en la sede electrónica de la Generalitat, disponible en:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=1723

          Asimismo, las personas interesadas podrán presentar su solicitud por cualquiera de las formas previstas en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

          3. En el trámite telemático, si las calificaciones del área o materia de valenciano necesarias para cumplir alguna de las condiciones establecidas en el artículo 16 de la Ley 1/2024, de 27 de junio, de la Generalitat, constan en el sistema de información ITACA o en la aplicación de pruebas de acceso a la universidad, estas se incorporarán de oficio al expediente administrativo del procedimiento.

          4. Cuando la solicitud se realice por otros medios previstos en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, o bien en el trámite telemático se detecte que las calificaciones del área o materia de valenciano no figuran total o parcialmente en ITACA o en la aplicación de pruebas de acceso a la universidad, la persona interesada deberá aportar la documentación acreditativa (certificado académico, historial académico, etc.) de la superación del área o materia de valenciano en los cursos correspondientes.

          5. La documentación acreditativa de las calificaciones de valenciano que se aporte en el trámite telemático deberá constar de documentos electrónicos con firma digital. En caso de documentación que no cumpla con los requisitos anteriores, las personas interesadas deberán obtener la expedición de una copia auténtica de dicha documentación tal y como establece el artículo 27 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, o bien se deberá presentar el original en una oficina de asistencia en materia de registros para su digitalización e incorporación al expediente administrativo electrónico.

          6. De acuerdo con lo establecido en el artículo 68 Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, si la solicitud de iniciación no reúne los requisitos que señala el artículo 66 de la citada ley, así como toda la documentación acreditativa necesaria para la expedición del certificado o bien para dictar resolución desestimatoria, se requerirá a la persona interesada para que, en un plazo de diez días, subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido de su petición, previa resolución que deberá ser dictada en los términos previstos en el artículo 21 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre. Asimismo, las unidades administrativas responsables de la tramitación de los expedientes podrán requerir a las personas interesadas la presentación de la documentación original para comprobar la autenticidad.

          7. Una vez verificado a través de la actuación automatizada en el trámite telemático, o bien por la unidad administrativa responsable, que la persona cumple los requisitos establecidos en el artículo 16 de la Ley 1/2024, de 1 de junio, de la Generalitat, se procederá a la expedición automática del certificado administrativo de conocimientos del valenciano mediante firma con sello electrónico automatizado. Asimismo, se procederá al registro de oficio de dichos certificados en la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

          8. Los certificados emitidos se remitirán telemáticamente a las personas interesadas a la dirección de correo electrónico indicada en su solicitud.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies