El nostre decàleg
El CFPA “Escola d’Adults” de Carcaixent es defineix com a “escola inclusiva“, un entorn d’aprenentatge significatiu, funcional i inclusiu “una escola per a tothom”, l’escola entesa dins un procés obert i dinàmic de recerca de noves maneres per atendre la diversitat amb entorns d’aprenentatge flexibles, ensenyament adaptatiu i foment de la participació en el teixit social de la localitat.
Són objectius prioritaris del nostre centre:
- Estimular i sensibilitzar l’opinió pública respecte al sentit i la necessitat de l’alfabetització (absoluta i funcional) i de la formació permanent.
- Establir un sistema públic de recursos que garantisca l’oportunitat d’accedir i participar en els diferents nivells, graus, modalitats i programes de l’ensenyament mitjançant currículums i ofertes formatives específiques, adaptades a les característiques, condicions i necessitats de la població adulta i encaminades tant a la seua inserció o la seua promoció sociolaboral com al seu creixement personal.
- Promoure i reivindicar el coneixement i l’ús del valencià com a vehicle de cohesió, comunicació, coneixement i recreació, i també dels trets històrics i culturals propis.
- Estendre el dret a l’educació a totes les persones adultes. Caldrà donar la prioritat als col·lectius més desafavorits que no disposen dels nivells de formació bàsica.
- Millorar les possibilitats d’inserció i de participació en la vida social, econòmica, política i cultural.
- Consolidar, coordinar i potenciar les diferents actuacions públiques i privades que desenvolupen la FPA.
- Actuar sobre l’entorn per mitjà de la formació de valors ètics, socials i ecològics -capacitat crítica, tolerància, respecte a la diversitat i solidaritat- elements tots ells fonamentals en l’estructura democràtica.
- Reforçar l’autoestima tot i dotar-nos dels instruments i de la motivació necessaris per a l’autoformació i l’assumpció de les nostres responsabilitats.
- Afavorir la participació en la gestió escolar per tal de garantir-ne la transparència.
- Afavorir el clima de col·laboració, convivència i respecte indispensable perquè la comunitat escolar puga treballar de grat en l’aconseguiment dels objectius anteriors.
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Nuestro decálogo
El CFPA “Escola d’Adults” de Carcaixent se define como una «escuela inclusiva», un entorno de aprendizaje significativo, funcional e inclusivo «una escuela para todo el mundo», una escuela entendida dentro de un proceso abierto y dinámico de investigación de nuevas maneras para atender la diversidad con entornos de aprendizaje flexibles y apostando por el fomento de la participación en el tejido social de la localidad.
Son objetivos prioritarios de nuestro centro:
- Estimular y sensibilizar la opinión pública respecto al sentido y la necesidad de la alfabetización (absoluta y funcional) y de la formación permanente.
- Establecer un sistema público de recursos que garantice la oportunidad de acceder y participar en los diferentes niveles, grados, modalidades y programas de la enseñanza mediante currículums y ofertas formativas específicas, adaptadas a las características, condiciones y necesidades de la población adulta y encaminadas tanto a su inserción o su promoción sociolaboral como a su crecimiento personal.
- Promover y reivindicar el conocimiento y el uso del valenciano como vehículo de cohesión, comunicación, conocimiento y recreación, y también de los rasgos históricos y culturales propios.
- Extender el derecho en la educación a todas las persones adultas. Habrá que dar la prioridad a los colectivos más desfavorecidos que no disponen de los niveles de formación básica.
- Mejorar las posibilidades de inserción y de participación en la vida social, económica, política y cultural.
- Consolidar, coordinar y potenciar las diferentes actuaciones públicas y privadas que ayuden al desarrollo de la FPA.
- Actuar sobre el entorno por medio de la formación de valores éticos, sociales y ecológicos -capacidad crítica, tolerancia, respecto a la diversidad y solidaridad- elementos todos ellos fundamentales en una sociedad democrática.
- Reforzar la autoestima con instrumentos y motivación, necesarios para la autoformación y la asunción de nuestras responsabilidades.
- Favorecer la participación en la gestión escolar para garantizar la transparencia.
- Favorecer el clima de colaboración, convivencia y respeto indispensable porque la comunidad escolar pueda trabajar con éxito la consolidación de los objetivos anteriores.