Ex Alumnat

Ens agradaria publicar ací les històries vitals d’aquell alumnat que va passar per les aules de FPA Benidorm i que vulga compartir els seus assoliments. Estes persones tal vegada no tenen hui matrícula oficial amb nosaltres, per això usem el calaix de “Ex”, però sempre seran part molt volguda de la família de la FPA Benidorm. Publicarem les històries indicant les dates en les quals ens vagen arribant.

15.12.2023: Javier Soler García.

Javier va obtindre en FPA Benidorm el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria i va preparar les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys. Ens facilita una foto de la seua graduació en la Universitat i ens escriu amablement el següent, autoritzant-nos la seua publicació, la qual cosa li agraïm amb molt d’afecte:

“L’any vinent farà deu anys des que em van recomanar anar a estudiar a l’Escola d’Adults de Benidorm (FPA) i he decidit fer-vos un xicotet tast de la meua experiència en el centre, i un resum del meu recorregut acadèmic fins al dia de hui.
Amb quaranta anys acabats de complir, necessitava un canvi de vida total, començant per deixar el treball que feia i formar-me acadèmicament. El primer que vaig fer va ser deixar-me aconsellar per Ricardo, llavors cap d’estudis, i Ángela, la professora que em va recomanar anar. L’experiència va ser molt positiva, ja que allí vaig fer amistat amb companys i companyes amb un objectiu comú: estudiar i formar-nos de debò. Vaig començar molt fort, i en poc més d’un any vaig obtindre el títol d’ESO, el certificat “mitjà” de valencià, i l’accés a la Universitat per majors de vint-i-cinc anys. Va ser tot un èxit, atribuïble, primerament, al magnífic professorat del centre i la bona convivència entre companys i companyes que vaig trobar, després, en les classes particulars que rebia simultàniament i, finalment, en la paciència de la meua família.
El primer objectiu que em vaig fixar a l’hora d’estudiar en el FPA de Benidorm, va ser obtindre el graduat en ESO. Per recomanació del Cap d’estudis també em vaig preparar l’accés a la Universitat per a majors de vint-i-cinc anys. En les classes de preparació em vaig adonar que tot allò m’agradava; que potser em presentaria a les proves d’accés. Així ho vaig fer i, al maig de 2015, les vaig aprovar. Eixe mateix any em matriculava en el grau de Filologia Catalana que oferix la Universitat d’Alacant.
Del període de temps que vaig passar al campus de Sant Vicent, podria parlar molt. Va ser una experiència diferent en la qual vaig conéixer a molta gent. Esta tasca requeria molta responsabilitat, i jo tenia els objectius molt clars: acabar el grau. A mitjan any 2020, en plena pandèmia, acabava els estudis universitaris que necessitava per a ser docent, el que vaig decidir fer només acabara els estudis. Ja estava preparat per a fer un canvi laboral important.
Hui dia soc professor de valencià en l’IES Beatriz Fajardo de Mendoza, de Benidorm, després de traure plaça a les oposicions de l’any 2021. M’agrada molt el treball que faig, i treball prop de la meua casa. Moltes vegades em ve al capdavant el primer dia en el centre FPA de Benidorm, organitzant proves de nivell, aprenent hàbits d’estudi i, sobretot, deixant-me recomanar pels grans professionals que existien en les classes. Qui havia de dir-me que acabaria tan motivat en assignatures com filosofia o història per a arribar a traure bona nota en les proves d’accés… O haver començat des de zero amb assignatures com a anglés o matemàtiques i acabar superant totes les proves. ..
No hi ha dia en què no recomane este centre quan parle sobre possibles itineraris d’estudi. Sé que tot això que he escrit no haguera sigut possible sense bona motivació inicial. Vull deixar clar també que estano és tasca fàcil. Hi ha dies bons i dies no tan bons. A més, hi ha també moments de bloqueig, i moments en els quals ho soltaries. No obstant això, estos no deixen de ser moments puntuals i que moltes vegades no depenen de nosaltres.
Amb estes paraules he intentat transmetre la importància de deixar-nos aconsellar per a millorar la nostra vida. No es tracta de perdre el temps sinó de parar el ritme per a poder prendre el camí correcte que ens porte a una situació laboral millor que la que teníem. Sempre som a temps de tornar a estudiar. I quan existix motivació i persistència, hi ha bons resultats.”
Xavier Soler Garcia

20.10.2023: Miguel Ángel Alcanyís Rodríguez.

Miguel Ángel va obtindre en FPA Benidorm el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria en el curs 2015/2016. En l’orientació acadèmica i professional el seu tutor li va presentar les recomanacions oportunes. Hui Miguel Ángel ens envia la seua foto, també del dia de hui, en l’acte d’imposició de la seua toga i ens escriu amablement el següent, autoritzant-nos la seua publicació, la qual cosa li agraïm amb molt d’afecte:

“Bones Ricardo, em vas recomanar que estudiara Dret semi-presencial en la Universitat Miguel Hernández (UMH). Em vaig graduar en Dret en 2021. Eixe mateix any vaig fer el Màster en Advocacia i pràctica jurídica per la Universitat Internacional de València, acabant el TFM al febrer d’enguany, i al juny d’este mateix any em vaig examinar davant l’Estat aprovant la prova per a l’exercici de l’Advocacia. Hui dia ja estic col·legiat en l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Badajoz, i demà m’imposen la toga davant tots els meus companys.
Us trasllade els meus records a tots. Em recorde de tots i cadascun dels professors que em vau ajudar. Moltes gràcies!”
Miguel Ángel Alcanyís Rodríguez