ADVERTIMENT PREVI: TOT EL PROCÉS D’ADMISSIÓ D’ESTE CENTRE PÚBLIC, COM LA SEUA OFERTA EDUCATIVA DE PROGRAMES I NIVELLS, TENEN CARÀCTER PROVISIONAL I SE SOTMETRAN ALS CANVIS DE LES DISPOSICIONS NORMATIVES QUE LA GENERALITAT VALENCIANA ESTABLISCA A cada moment.
A continuació presentem recomanacions sobre els programes i nivells oferits. Els estudis anteriors de cada persona adulta poden servir d’orientació per a trobar el nivell adequat per a continuar progressant; ara bé, en tots els casos és necessari que cada persona adulta participe en l’avaluació individual de l’alumnat (VIA) per a la millor determinació del nivell en el qual cada persona adulta ha de començar els seus estudis. Per favor, pare atenció a través de les indicacions del centre als moments en els quals es preveu realitzar la VIA o pregunte en cas de dubte.
S’indiquen també els resultats esperats, sempre que cada persona adulta treballe convenientment per a aconseguir les competències corresponents.
La duració de la formació de cada nivell sol ser d’un curs acadèmic (setembre-juny), llevat que s’indique una altra cosa. Tots els programes estan subjectes a la disponibilitat de professorat i a les possibilitats organitzatives de cada moment, per la qual cosa es podran canviar les previsions inicials.
Per raons organitzatives podrà donar-se la impartició conjunta de mòduls d’uns programes amb mòduls d’altres programes.
PROGRAMES I NIVELLS
Programa A: Formació bàsica
Assistència obligatòria: Una vegada iniciades les activitats lectives, les faltes d’assistència injustificades continuades de l’alumne/a durant quice dies lectius consecutius, o per un total de trenta dies lectius, comportaran la seua baixa d’ofici del centre. En la modalitat semipresencial es produirà la baixa d’ofici si se supera el 25% de faltes d’assistència injustificades.
Exempció de l’avaluació i qualificació del valencià:
- a) Persones nascudes abans de 1972.
- b) Persones nascudes en 1972 o després, que no hagen cursat mai l’assignatura de Valencià o hagen obtingut l’exempció en algun dels tres cursos acadèmics previs al curs en el qual hagen efectuat la matriculació.
Reconeixement de nivells de coneixement del valencià per a l’alumnat que curse i supere la matèria de Valencià en la Formació de Persones Adultes, segons els següents suposats:
- A1: Cursar i superar la matèria de Valencià dels dos nivells de FIPA.
- A2: Cursar i superar la matèria de Valencià dels Mòduls I i II del primer nivell d’ESPA.
- A2: Cursar i superar la matèria de Valencià del Mòdul III o del Mòdul IV del segon nivell d’ESPA.
- B1: Cursar i superar, o tindre convalidada, la matèria de Valencià en els quatre Mòduls dels dos nivells d’ESPA.
Nivells:
– Nivell I de la Formació Inicial per a Persones Adultes (FIPA1).
Indicat per a:
Persones que no dominen les tècniques instrumentals elementals.
- Resultat:
- Primer pas per a llegir, escriure i calcular.
– Nivell II de la Formació Inicial per a Persones Adultes (FIPA2).
Indicat per a persones que no dominen les tècniques instrumentals elementals, però es troben en condicions d’aconseguir-les en un curs acadèmic.
- Resultat:
- Formació del nivell aproximat a la finalització de l’Educació Primària.
– Nivell I / Mòdul I de l’Educació Secundària per a Persones Adultes (ESPA1).
Indicat per a:
Persones que dominen les tècniques instrumentals elementals de FIPA1.
Persones amb certificat d’Educació Primària.
Duració del mòdul: Cuatrimestal.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent a 1r ESO.
– Nivell I / Mòdul II de l’Educació Secundària per a Persones Adultes (ESPA2).
Indicat per a:
Persones que disposen de les competències d’ESPA1 (1ºESO).
Duració del mòdul: Cuatrimestal.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent a 2n ESO.
– Nivell II / Mòdul III de l’Educació Secundària per a Persones Adultes (ESPA3).
Indicat per a:
Persones que disposen de les competències d’ESPA2 (2ºESO).
Duració del mòdul: Cuatrimestal.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent a 3r ESO.
– Nivell II / Móludo IV de l’Educació Secundària per a Persones Adultes (ESPA4).
Indicat per a:
Persones que disposen de les competències d’ESPA3 (3ºESO).
Duració del mòdul: Cuatrimestal.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent a 4t ESO.
- Títol oficial de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.
- Les qualificacions són establides pel personal docent del centre sense que siga necessari realitzar proves externes. Es tracta de personal docent dels Cossos de funcionaris de l’Estat al servici de la Generalitat Valenciana.
Programa B: Curs preparatori (no disponible actualment)* o ajuda* per a la prova d’accés a Cicles formatius de Formació Professional.
Nivells:
– Grau superior (CFGS).
Indicat per a persones amb 19 anys complits l’any de celebració de la prova i que disposen de les competències corresponents al títol de Graduat en ESO. L’ajuda finalitza amb la realització externa al centre de les proves d’accés als cicles formatius de grau superior del sistema valencià.
- Resultat:
- Competències per a superar la prova d’accés a CFGS:
- Accés a l’ensenyança superior del CFGS.
- Equivalència laboral amb el Batxillerat, si es disposa del títol de Graduat en ESO.
- Competències per a superar la prova d’accés a CFGS:
- (*) Advertiment:
- Els mòduls s’impartiran conjuntament amb els de la preparació de la prova d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys (PAU25). L’ajuda pot ser parcial, segons les possibilitats organitzatives.
- El centre no oferix el curs preparatori regulat per l’Orde de 17 de juliol de 2009 de la Conselleria d’Educació.
Opcions (no disponibles actualment):
– A. Humanitats i Ciències socials.
– B. Tecnologia.
– C. Ciències.
Programa C: Valencià, llengua i cultura.
Nivells:
– A1, A2, B1, B2, C1, C2 (MECR).
Indicat per a persones que desitgen millorar les seues competències en valencià.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent.
- Competències per a superar la prova corresponent de la JQCV (prova externa).
- En el cas del nivell A1 i A2, l’alumnat que curse i supere el curs podrà sol·licitar la certificació corresponent, sense prova externa, sempre que s’haja assistit al 85% de les activitats del curs.
- En el centre es podran realitzar proves específiques per a l’avaluació dels nivells B1 i B2 en els termes que establisca la Conselleria competent.
Programa D: Ajuda preparació* de la prova d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys (PAU25) del sistema universitari valencià.
Nivells:
– Únic.
Indicat per a persones amb 25 anys complits l’any de celebració de la prova i que disposen de les competències corresponents al títol de Graduat en ESO. La superació de les PAU25 també dona accés als CFGS. El curs finalitza amb la realització de les PAU25 del sistema universitari valencià.
- Resultat:
- Competències per a superar la prova d’accés a la Universitat-PAU25 (prova externa):
- Accés a ensenyança superior.
- Equivalència laboral amb el Batxillerat, si es disposa del títol de Graduat en ESO.
- Competències per a superar la prova d’accés a la Universitat-PAU25 (prova externa):
- (*) Advertiment:
- Els mòduls s’impartiran conjuntament amb els de la preparació de la prova d’accés a Cicles formatius de Formació Professional. L’ajuda pot ser parcial, segons les possibilitats organitzatives.
Opcions/branques (no disponibles actualment):
– A. Arts i Humanitats.
– B. Ciències.
– C. Ciències de la Salut.
– D. Ciències socials i jurídiques.
– E. Enginyeria i Arquitectura.
Programa E: Competències digitals.
Nivells:
– Bàsic. Indicat per a persones sense o escassos coneixements de la informàtica/ofimàtica bàsica d’usuari i almenys amb competències bàsiques de l’Educació Primària.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent.
Opcions:
– Nivell A1. Persones sense competències digitals.
– Nivell A2. Persones amb el nivell A1 de competències digitals.
– Nivell B1. Persones amb el nivell A2 de competències digitals.
Tant els nivells que s’oferisquen com la càrrega horària i l’organització quadrimestral o anual dependrà de les possibilitats organitzatives del centre, en funció dels recursos concedits.
Programa E: Preparació examen nacionalitat espanyola.
Nivells:
– Curs CCSE. Indicat per a persones amb coneixements de castellà suficient per a preparar l’examen de Coneixements Constitucionals i Socioculturals d’Espanya (CCSE).
- Resultat:
- Formació per a poder superar la prova de CCSE.
Programa E: Castellà per a persones nouvingudes. Spanish for newcomers.
Nivells:
– A1 (MECR).
Indicat per a persones sense coneixements de castellà, però amb competències al nivell de l’Educació Primària en la seua llengua pròpia.
– A2 (MECR).
Indicat per a persones amb coneixements del nivell A1 de castellà, i amb competències al nivell de l’Educació Primària en la seua llengua pròpia.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent.
- En el cas del nivell A2 l’alumnat que curse i supere el curs podrà sol·licitar la certificació corresponent, sense prova externa, sempre que s’haja assistit al 85% de les activitats del curs.
– B1 (MECR).
Indicat per a persones amb coneixements del nivell A2 de castellà, i amb competències al nivell de l’Educació Primària en la seua llengua pròpia.
Tant els nivells que s’oferisquen com la càrrega horària i l’organització quadrimestral o anual dependrà de les possibilitats organitzatives del centre, en funció dels recursos concedits.
Programa E: Competències orals en Inglés.
Nivells:
– A1 (MECR).
Indicat per a persones sense competències orals en Inglés.
– A2 (MECR).
Indicat per a persones amb competència oral A1 MECR en Inglés.
– B1 (MECR).
Indicat per a persones amb competència oral A2 MECR en Inglés.
- Resultat
:- Formació del nivell corresponent.
Programa J: Història de la Filosofia (no disponible actualment).
Nivells:
– Únic.
Indicat per a persones que disposen de les competències corresponents al títol de Graduat en ESO. S’impartix conjuntament amb la matèria de Filosofia de la branca A de la preparació per a les PAU25 del sistema universitari valencià, ajustant-se al temari d’estes. El curs finalitza amb la realització de les PAU25 del sistema universitari valencià.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent.
- Advertiment:
- Este mòdul podrà impartir-se conjuntament amb altres mòduls d’altres programes, que tindran prioritat.
Programa J: Historia / Geografia (no disponible actualment).
Nivells:
– Únic.
Indicat per a persones que disposen de les competències corresponents al títol de Graduat en ESO. S’impartix conjuntament amb la matèria d’Història de la preparació per a les PAU25 del sistema universitari valencià, i de preparació per a la prova d’accés als cicles formatius de grau superior, ajustant-se al temari d’estes. El curs finalitza amb la realització de les esmentades proves.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent.
- Advertiment:
- Este mòdul podrà impartir-se conjuntament amb altres mòduls d’altres programes, que tindran prioritat.
Programa J: Club de lectura en Valencià.
Nivells:
– Únic.
Indicat per a persones que disposen de les competències corresponents al títol de Graduat en ESO. S’impartix conjuntament amb un altre mòdul de Valencià.
Freqüència variable: Entre quinzenal i mensual.
- Resultat:
- Formació del nivell corresponent.
- Advertiment:
- Este mòdul podrà impartir-se conjuntament amb altres mòduls d’altres programes.
