Projecte d´esport, activitat física i salut (PEAFS), centre CEPAFE i PATI ACTIU.

El nostre centre desenvolupa un Projecte d´esport, activitat física i salut (PEAFS), on es contemplen diverses activitats per tal de fomentar hàbits saludables i d´activitat física a tota la comunitat educativa.

També estem considerats per la Conselleria d´Educació, Investigació, Cultura i Esport, com a centre educatiu promotor de l´activitat física i l ´esport (CEPAFE). La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport té en consideració prioritària als centres CEPAFE davant qualsevol actuació o programa en centres escolars relacionats amb l’esport, activitat física i salut, que li són proposats per iniciativa pública o privada.

Actualment, podem participar en programes propis exclusius de la Generalitat per a centres CEPAFE:

·       “Esport a l’Escola” (per a 5é i 6é Educació Primària)

·       “Esport a l’Escola+1h EF” (per a 3r i 4t Educació Primària)

·       Aula Ciclista (per a 5é i 6é d’Educació Primària)

Aquests programes es desenvolupen conjuntament amb les federacions esportives.

Dins del nostre Projecte d´esport, activitat física i salut (PEAFS), incloem el PATI ACTIU, on d´octubre a juny, es realitza una rotació de les zones del pati, per a garantir l´ús igualitari de les instal·lacions per tot l ´alumnat. De gener a juny, es realitzen competicions de diferents esports per grups mixtes, entre els mateixos nivells, fomentant la participació i els valors. Els esports a realitzar, els aprenem abans a les sessions d´EF i l ´alumnat s´inscriu en equips per nivell. El coordinador PEAFS planifica els creuaments per a marcar els horaris. A l´esplai, l´alumnat disposa de material per a poder jugar a les zones del pati o als racons marcats pel pati del centre, fomentant l ´activitat física i esportiva, els jocs cooperatius i la resolució de problemes de forma satisfactòria.

ESQUERDO ACTIU!!!!