MENÚ ESCOLAR

Durant el curs 2023/2024 s’ha actualitzat el projecte de menjador escolar que es porta a terme a l’escola infantil El Salvador.

En primer lloc, un dels aspectes que ha sigut modificat és el menú. Actualment, tenim tres tipus de menús basats en les estacions de l’any del curs escolar (TARDOR, HIVERN I PRIMAVERA) amb la finalitat d’oferir als infants un menú variat, amb aliments propis de la temporada, i basat sempre en les seues necessitats nutricionals. A més, aquests menús s’adapten a les intoleràncies presentades pels infants, per aquest motiu, tenim a l’abast el menú normal que se’ls fa arribar als tutors legals dels xiquets/es, i el menú d’intoleràncies que se’ls fa arribar a les famílies dels infants que la presenten per tal que estiguen assabentats en tot moment, d’allò que mengen els seus fills/es.

D’altra banda, a l’escola infantil també tenim en compte l’edat madurativa i l’etapa en la qual aquests infants es troben, per aquest motiu, els menjars són adaptats a aquestes variables: en 1 INF els aliments s’ofereixen bé triturats o bé en petites porcions manipulables pels infants (BLW) sense perill d’ennuegada; en 2 INF, hi ha alumnat veterà al centre que normalment menja sencer sense cap classe de dificultat, però també alumnat nouvingut al qual li adaptem la forma d’oferir aliments segons l’etapa i el moment en què es trobe.

Som conscients de la importància que té aquest moment en l’aprenentatge dels xiquets/as (adquisició d’autonomia, foment de bons hàbits alimentosos, moment de relació social amb els seus iguals…). Per aquesta raó, atorguem a aquest espai la importància que es mereix i duem a terme una metodologia específica per a aconseguir els objectius marcats (sistema de doble cullera per a fomentar l’autonomia, respecte a les fluctuacions que puga patir l’apetit dels xiquets/es, …), sempre tenint en compte, que aquest siga un moment agradable per a ell/ella, perquè la nostra finalitat principal és que l’infant establisca una bona relació amb el menjar.