Carnestoltes 2023

Durant tot el mes de febrer,a la nostra escola treballem “El Carnestoltes”.Ho fem des del respecte i l’interés dels xiquets i les xiquetes. Respectem que es vulguen disfressar o no.

La idea va sorgir després de llegir un article de la revista Aula d’Infantil,número 52 Novembre-Desembre 2009, que es titula “Disfressa’t o disfressa’t com vulgues”. Abans d’això, el carnestoltes de l’Escola Infantil Baladre havia passat per diferents fases com: taller de disfresses amb les mares/pares i tots els xiquets i xiquetes vestits igual, les famílies porten la disfressa que volen per a les seues filles i fills i un determinat dia es disfressen, l’escola posa les disfresses i una la data assenyalada es disfressen…

Això es traduïa en plors d’aquells infants que no volien disfressar-se i se’ls insitia una mica per a disfressar-se, decepció de les famílies d’aquells infants que no volien disfressar-se i no els havíem obligat a això, pèrdua de complements de disfresses… en definitiva, molt d’estrés per als infants i equip educatiu.

Després de la lectura de l’article ens vam adonar que moltes vegades s’actua a l’escoles infantils per imitació dels cicles superiors, quan és clar que tenen uns ritmes i necessitats molt diferents.

Per tot l’exposat, durant el mes de febrer (i pràcticament durant tot el curs) tenim a les aules complements perquè es puguen disfressar (collarets, perruques, tutús…) També construïm un moble de disfresses, que anem portant a les sales amb més complements i disfresses completes.

Es prepara la sala de psicomotricidad de manera atractiva (llum negra, altres materials (com a instruments musicals, materials sensorials no estructurats…) de manera que se senten atrets pel que hi ha a la sala i puguen interactuar d’una altra manera amb els materials a més de disfressar-se.

D’aquesta manera, hi ha xiquets i xiquetes que en les primeres sessions no accepten posar-se cap complement, disfressa, etc i a poc a poc, en les següents ja van acceptant maquillar-se, o posar-se algun complement i fins i tot disfressar-se.

Amb aquest projecte pretenem:

• Que els infants siguen feliços i gaudisquen amb les activitats que es realitzen a l’escola.
  • Respectar el ritme, interessos i gustos dels xiquets i xiquetes.
  • Treballem l’esquema corporal ja que ens posem capells al cap, collarets en el coll… És a dir, es nomenen moltes parts del cos durant aquesta situació d’aprenentatge.
  • Es treballa la socialització i l’autonomia (intenten vestir-se i desvestir-se sense ajuda)
  • Es treballa l’autoconcepte i personalitat, buscant potenciar una imatge positiva de si mateix.