Sent nostre escola, un centre de quatre unitats i seguint la normativa

Decret 233/1997; Ordre 22.10.2007; Decret 93/2016, el consell escolar està compost per:

• Director/ directora.
  • Un/una educador/ educadora.
  • Dos pares/mares (1 de l’AMPA)
  • Un representant de l’ajuntament.

En aquests moments, pel fet que els nostres alumnes solament romanen durant dos anys en el centre i que les votacions a consell escolar es realitzen cada quatre anys, el consell escolar del centre manca del sector pares, havent d’esperar que es realitzen les pròximes eleccions a consell escolar perquè estiga complet.

El Consell Escolar del centre tindrà les següents atribucions:

a) Formular propostes a l’equip directiu sobre la programació anual del centre i aprovar el projecte educatiu, sense perjudici de les competències del Claustre de professors, en relació amb la planificació i organització docent.

b) Elaborar informes, a petició de l’Administració competent, sobre el funcionament del centre i sobre aquells altres aspectes relacionats amb l’activitat d’aquest.

c) Participar en el procés d’admissió d’alumnes i vetlar perquè es realitze amb subjecció al que s’estableix en aquesta Llei i disposicions que la desenvolupen.

d) Aprovar el reglament de règim interior del centre.

e) Conéixer la resolució de conflictes disciplinaris i la imposició de sancions i vetlar perquè aquestes s’atinguen a la normativa vigent.

f)  Aprovar el projecte de pressupost del centre i la seua liquidació.

g) Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar.

h) Proposar les directrius per a la col·laboració, amb finalitats educatius i culturals, amb altres centres, entitats i organismes.

i)  Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de l’avaluació que del centre realitze l’Administració educativa.

j)   Ser informat de la proposta a l’Administració educativa del nomenament i cessament dels membres de l’equip directiu.

k)   Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre.

l)    Qualssevol altres que li siguen atribuïdes per l’Administració educativa.