Nadia Ghulam

Originaria d'Afganistan (Kabul 1985). La seua infantesa va estar marcada per la guerra i l’arribada del règim talibà, que deixaren la seua família en una situació molt precària, que ajudà a superar fent-se passar per un xic durant deu anys. La seua vida canvià quan, amb l’ajuda d’una ONG va arribar a Catalunya, on ara resideix.

És autora de cinc llibres centrats en la seua història personal i en les dones de la seua família. Entre ells, El secret del meu turbant (amb Agnès Rotger, premi Prudenci Bertrana 2010) narra la seua infantessa i peripècies fins arribar a Barcelona. Contes que em van curar ( amb Joan Soler i Amigò, 2014) recull els contes afganesos que sa mare li contava de menuda. La primera estrella del vespre (amb Javier Diéguez 2016) recull les vivències de les dones del seu entorn familiar a l'Afganistan. A més treballa a l’ONG Ponts per la pau.

Senia Mulayali

Sénia Mulayali

Va viure fins els huit anys als campaments de refugiats saharauis de Tinduf i des de llavors entre la Llosa de Ranes i València. Conferenciant literària mitjançant els ODS, agitadora cultural i booktuber (recomanadora de llibres a Els Llibres de Sénia). Ha estat una de les cares noves d’Àpunt televisió amb el programa València, Califòrnia.

MJ Felipe

Maria Jesús Felipe Tió

És diplomada en Treball Social i doctora en Sociologia. Des de la Secció de Planificació i Innovació del Servei de Benestar Social de l’Ajuntament de València va col·laborar en el disseny, implantació i avaluació de plans locals de serveis socials i d'inclusió i cohesió social. Ha desenvolupat diferents estudis sobre el sistema de protecció social i l'Estat de Benestar a la Comunitat Valenciana.

Daniel Gandia Soriano

És llicenciat en Educació Social i en Pedagogia. Máster de Cooperació al Desenvolupament i en Professorat de Secundària. Treballa per a Save The Children desenvolupant les tasques de Coordinador Comunitari i Coordinador Familiar a Mislata, on atén principalment a població refugiada i/o en situació de vulnerabilitat social.

Raquel Alfaro

Raquel Alfaro Terroba

És diplomada en Magisteri i llicenciada en Psicopedagogia. Técnica de la ONG Accem en Oviedo, és coordinadora del projecte «Escolinos de Babel» que dona suport lingüístic i socioeducatiu a l’alumnat migrant.

Isaac Bonafe

Isaac Bonafé Lleida

És diplomat en magisteri, en l’especialitat d’Audició i Llenguatge. Graduat en Educació Primària. Mestre d’anglès. És director del CEIP Los Dolses des de l’any 2017, un centre amb vora 650 alumnes i 58 nacionalitats diferents a Oriola Costa, Baix Segura.

Miguel Àngel Maroto_foto

Miguel Ángel Gordo Maroto

És director de l’IES Orriols de València, després d’ocupar altres càrrecs directius durant una dècada. Arquitecte tècnic en execució d’obres per la Universitat de Granada, d’on és natural, és docent en l’especialitat de tecnologia.

Sheyla

Sheyla Gómez Vidal

És diplomada en Magisteri de Primària. És mestra i directora de l'escola pública Rubén Darío de Barcelona, centre catalogat com de "màxima complexitat" en el que gairebé el 98%, de les famílies són d'origen estranger. Bona part dels infants del centre presenten necessitats específiques de suport educatiu derivades de situacions socioeconòmiques i culturals desafavorides, qüestió que fa que la línia educativa és fonamenti sota l'equitat i la inclusió.

Albert

Albert Masias Llach

Nat a Barcelona en 1984, és Llicenciat en Humanitats i fotògraf documental. Porta més de 15 anys dedicat professionalment a la imatge i la comunicació. Des del 2015 és editor i responsable d'equips audiovisuals a Metges Sense Fronteres. Ha documentat conflictes, migracions i desastres naturals a Nigèria, Camerun, Burundi, Equador, Guinea Conakry o el Mediterrani Central entre d'altres.

David F. de Arriba

David Fernández de Arriba

Llicenciat en Humanitats en l'especialitat d'Història per la Universitat Pompeu Fabra. Professor de secundària des de l'any 2010, cada any mira d'incloure el còmic a les seues classes . El 2014 vaig crear el blog Història i Còmic, on ha ressenyat més de 150 còmics i ha penjat diversos materials didàctics. Coordinador del llibre "Memòria i vinyetes. La memòria històrica a l'aula a través del còmic", amb tretze guies didàctiques sobre còmics que retraten l'Espanya del segle XX. Professor en el màster d'Educació i Còmic de la Universitat de València.