El consell escolar del centre és l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el govern dels centres.
A les escoles oficials d'idiomes la composició del consell escolar serà la següent:
- La persona titular de la Direcció del centre, que será el seu president
- Les persones que ocupen la direcció d’estudis
- Un regidor/a o representant de l’ajuntament
- Docents triats pel claustre
- Alumnes elegits entre ells mateixos
- Representant del personal d’administració i serveis
- La persona titular de la Secretaria del centre, que actua com a Secretaria del consell, amb veu i sense vot.
Entre d'altres, el consell escolar del centre té les competències següents:
- Avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig.
- Avaluar la programació general anual del centre.
- Conéixer les candidatures a la Direcció del centre.
- Participar en la selecció de la Direcció del centre.
- Informar sobre l’admissió d’alumnes.
- Conéixer la resolució de conflictes i vigilar que s’ajuste a la normativa vigent.
- Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre.
- Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i de l’equip escolar i informar de l’obtenció de recursos complementaris.
Cada dos anys es convoquen eleccions per triar la meitat del consell escolar amb menys vots a l'última elecció.