El consell d’alumnat és l’òrgan col·legiat propi de l’alumnat i de les organitzacions que li són pròpies en la participació del centre i té com a finalitat garantir-ne la participació efectiva.
Les associacions d’alumnat del centre vehicularan la seua participació a través del consell d’alumnat.
A les escoles oficials d’idiomes hi haurà un consell d’alumnat integrat per quatre persones delegades de cada curs; per les representants de l’alumnat en el consell escolar i per dos membres de l’associació de l’alumnat del centre, en cas que n’hi haja. En el supòsit que hi haja més d’una organització d’estudiants present al centre, cadascuna d’aquestes comptarà amb dos membres.
Composició del Consell d'Alumnat de l'EOI València-Benicalap
a) Transmetre a les persones representants de l’alumnat en el consell escolar propostes per a l’elaboració del projecte educatiu del centre i la programació general anual.
b) Informar les persones representants de l’alumnat en el consell escolar dels possibles temes a tractar de cada grup o curs.
c) Rebre informació de les persones representants de l’alumnat en el consell escolar sobre els temes que han tractat, i de les organitzacions estudiantils legalment constituïdes.
d) Elaborar informes per al consell escolar a iniciativa pròpia o a petició d’aquest.
e) Elaborar propostes de modificació del reglament de règim intern, dins l’àmbit de la seua competència.
f) Informar els estudiants de les activitats que du a terme.
g) Formular propostes de criteris per a l’elaboració dels horaris d’activitats docents i extraescolars.
h) Debatre els assumptes que haja de tractar el consell escolar en l’àmbit de la seua competència i elevar propostes de resolució a les persones representants en aquest.
Al començament del curs escolar, cada grup elegirà entre les persones membres i pels seus membres, per sufragi directe i secret i per majoria de vots, un delegat o delegada de grup. La Secretaria del centre convocarà un sorteig públic que determinarà els quatre delegats de cada curs que formaran part del consell d’alumnat. S’elegirà també un subdelegat o subdelegada que substituirà els anteriors en cas d’absència i l’ajudarà en les seues funcions.
Les eleccions de delegats i delegades seran organitzades i convocades per la direcció d’estudis, en col·laboració amb el professorat dels grups, les persones representants de l’alumnat en el consell escolar i les associacions d’alumnes.