Exposició de Projectes

ABP (Aprenentatge, Basat en Projectes). Al Fabraquer, el treball per projectes és la base de l’aprenentatge basat en l’experimentació i la vivència directa dels aprenentatges. L’alumne/a es converteix en el protagonista de la seua pròpia experiència educativa i el mestre/a jano és un mer transmissor de coneixements.

En aquesta visió de l’aprenentatge, a l’alumne/a se li plantegen reptes que provoquen la seua curiositat i motivació, que li espenten a l’observació i experimentació de la realitat i que els donaran les claus per al coneixement autònom, l’ajuda entre els seus iguals i la transmissió dels seus nous aprenentatges a altres àmbits de la seua realitat, convertint-se així en aprenentatges significatius e útils. I el mestre/a es converteix en la guia i assessorament de l’alumnat, en el mapa que els ajudarà a arribar al seu destí amb el major èxit possible.

Per a enfortir tot allò que han viscut, cada final de trimestre es duen a terme les sessions d’exposicions ABP. Durant les quals l’alumnat de cada classe explica amb claredat allò en què han estat treballant durant un període determinat de temps. Això ofereix avantatges extres com la possibilidad que organitzen les idees, practiquen el llenguatge d’una forma adequada al context, i, per descomptat, permetre la participació en situacions escolars oferint la possibilitat de compartir idees i experiències.

A continuació deixem algunes d’aquestes exposicions i muntatges per a aquestes. Que les gaudiu.

EXPOSICIONS DE PROJECTES 2023-24

Este curs els nostres projectes tenen diferents temàtiques i característiques, però amb un objectiu comú, el treball col·laboratiu en equip i l’aprenentatge basat en l’experimentació i la rellevància per a l’alumnat

.

EXPOSICIONS DE PROJECTES 2022-23

Aquest curs hem volgut centrar-nos en el desenvolupament de les llengües sense importar el contingut que ens servia de fil de conductor per a dur-lo a terme, han sigut els propis alumnes els qui han triat en quins continguts volien centrar-se, per la qual cosa han eixit molts i diversos temes que els han interessat i s’han elaborat productes finals dels quals puguen sentir-se partícips, al mateix temps que hem treballat els continguts curriculars.

per a veure els vídeos en pantalla completa prem

.

PROJECTES 2021-2022

IGUALTAT I COEDUCACIÓ

DONES: discriminació de la dona i del seu paper a la història, a la ciència i a la vida social i familiar. El sostre de cristall i la discriminació salarial. Dones en l’ombra i dones importants. Les dones de les nostres famílies , el seu paper essencial i el nostre reconeixement cap a elles.

COEDUCACIÓ: tractament diferenciat entre xiquetes i xiquets en diferents àmbits (domestic, publicitat, joguets, contes…). Llenguatge no sexista. Els xiquets i xiquetes “diferents” a les aules, diversitat de gènere, d’orientació, de maneres d’expressar-se. Coneixements, creences i vivències sobre aquest tema. Diversitat sexual a l’aula. TOTS IGUALS, CADASCUN DIFERENT.

DIVERSITAT FAMILIAR: tipus de famílies (les de progenitors separats o divorciats, reconstituïdes, monoparentals, adoptives o acollidores, multiètniques o homoparentals, entre altres.) a un clima de normalitat i respecte. FAMÍLIA = AMOR.

TREBALLS DEL SEGON TRIMESTRE 2021-22

TREBALLS DEL PRIMER TRIMESTRE 2021-22