COVID

DAVANT LA NOVA SITUACIÓ DE RECULADA DE LA PANDÈMIA, TOTES LES SEGÜENTS MESURES QUEDEN CANCEL·LADES FINS A UN NOU EMPITJORAMENT DE LA SITUACIÓ

PLÁ DE CONTINGÈNCIA COVID-19

Segons el protocol de protecció i prevenció enfront de la transmissió i contagi del Sars-CoV-2 per a centres educatius de la Comunitat Valenciana per al curs 21-22 i actualitzat el 20-10-2021 s’estableixen les següents mesures o modificacions d’aquestes:

– L’ús de la màscareta és obligatori per a l’alumnat de més de 6 anys.

– En la situació actual es permetrà durant el temps de pati i en activitats a l’aire lliure, la interacció de grups de convivència estable d’edats similars amb màscareta i solo a partir de 6 anys.

– No és obligatori l’ús de màscareta en les classes d’educació física sempre que es realitzen a l’aire lliure, amb distància de seguretat i en activitats que no comporten contacte a criteri del professor/a.

– Es permet l’accés en el centre de l’AMPA per a la realització de les activitats que els són pròpies.

– La comunicació amb les famílies es realitzarà de manera telemàtica o telefònica. Només en casos molt excepcionals si l’equip directiu o el professorat el considera necessari, seran presencials i amb màscareta, distància, presa de temperatura i en horari de vesprada de 17 a 18h per a entrar en contacte amb el menys nombre de persones possible.

– El transport escolar s’efectuarà amb màscareta (a partir de 6 anys) i amb seients assignats fixos per a tot el curs.

– L’alumnat amb patologies, excepte indicació mèdica en cas contrari, podrà assistir extremant les mesures de màscareta i higiene (avaluació mèdica i decisió informada al centre mitjançant informe clínic o certificat mèdic).

– Per a l’alumnat de l’aula Arc-iris les mesures són les mateixes encara que flexibilitzades i adaptades.

Durant el menjar els llocs en el menjador seran fixos i es realitzarà per torns, mantenint distància entre els grups de convivència. Els monitors poden atendre més d’un grup mantenint la distància entre ells i sempre amb màscareta (a partir de 6 anys).

PROTOCOL D’ACTUACIÓ DAVANT LA PRESÈNCIA DE SÍMPTOMES A CASA:

Presa de temperatura cada matí abans d’acudir en el centre i si presenta febre o altres símptomes compatibles amb el COVID, acudir al seu centre de salut.

PROTOCOL D’ACTUACIÓ DAVANT LA PRESÈNCIA DE SÍMPTOMES EN EL CENTRE:

– S’aïllarà a l’alumne/a i s’avisarà a la família per a la seua recollida amb cotxe particular (no transport públic) i trasllat al centre de salut. En cas de simptomatologia greu s’avisarà al 112.

– S’avisarà a les autoritats sanitàries i aquestes decretaran les mesures a prendre (mentrestant, la resta d’alumnat del seu grup de convivència, acudirà al centre extremant les mesures de protecció)

PROTOCOL DAVANT L’ESPERA DE RESULTATS DE PCR:

– Si l’alumne/a ha estat en contacte estret (familiar o afins) i les autoritats sanitàries NO decreten quarantena, pot acudir al centre extremant les mesures de protecció.

– Si se li decreta quarantena, no acudirà al centre mentre dure la quarantena.

PROTOCOL DAVANT RESULTAT POSITIU DE PCR:

– L’alumne/a no acudirà al centre i la família el comunicarà al tutor i direcció del centre.

– La família també comunicarà si ha estat en contacte estret (una distància inferior a 2m durant més de 15min) amb alumnat del centre fora de la jornada escolar.

Segons les últimes indicacions de les autoritats educatives i sanitàries, des de el 17 de gener:

• Només cal procedir a la quarantena del grup quan s’hagen produït 5 o més casos o el 20% de l’alumnat d’una aula en els últims 7 dies.
  • El procés de comunicació dels casos positius, s’actuarà de la següent forma:
    • Quan es confirme el primer cas positiu que s’haja produït en una aula es comunicarà a les famílies. Aquesta comunicació es realitzarà simplement perquè les famílies estiguen informades, ja que no es realitzarà quarantena del grup si no s’aconsegueixen els 5 casos o el 20% de l’alumnat d’una aula en els últims 7 dies.
    • Durant els 7 dies següents, els nous casos positius que es pogueren produir, ja no farà falta comunicar a les famílies del grup, per tant, no es realitzarà cap nova comunicación quan es produïsca el segon, tercer o quart cas en una aula.
    • Quan s’aconseguisquen els 5 casos o el 20% de l’alumnat d’una aula en els últims 7 dies es comunicarà a les famílies del grup corresponent que tot el grup ha de guardar una quarantena de 7 dies.
  • Quant a l’ús de la màscareta durant la classe d’Educació Física, quan aquesta es desenvolupe a l’aire lliure, s’adaptarà al que està establit específicament en la Resolució de 8/10/21 de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons la qual l’ús de la màscarano és exigible quan resulte incompatible per la pròpia naturalesa de l’activitat. No obstant això, es considera recomanable el seu ús quan l’activitat física desenvolupada no siga intensa.
  • Quan es produeix algun cas positiu en l’àmbit familiar, cal tindre en compte el que està establit en l’Estratègia general per al conjunt de la població: els convivents no vacunats de persones positives han de guardar quarantena.
  • L’alumnat que siga contacte estret d’alguna persona infectada per COVID-19 en l’àmbit familiar, no haurà d’acudir al centre durant els 7 dies de la quarantena llevat que ja tinga la pauta completa de vacunació. En aquest cas es considera que té la pauta completa l’alumnat al qual ja se li ha administrat la primera dosi i haja sigut positiu per COVID-19 en els últims 6 mesos.