Hort

El nostre centre forma part de la xarxa d’Ecoescuelas. Comptem amb un hort basat principlamente en l’agricultura ecològica. L’empresa Ecoscoles, una fundació externa, acudix al centre dos sessions al mes per a assessorar-nos i treballar en els diferents apartats destinats a l’hort amb els nostres xiquets i xiquetes.

Treballem amb fruites i verdures de temporada, sempre amb varietats locals.

L’objectiu d’esta fantàstica proposta és acostar als xiquets a la procedència dels aliments que mengen i fer-los partícips en tot moment del procés, d’on procedixen, com es planten, procés de creixement… sempre basat en la sostenibilitat del medi ambient. Per això s’empren abonaments totalment naturals i per descomptat, res d’insecticides o aerosols, finalitzant tot el transcurs en una sessió d’alimentació saludable.

La plantació i sembra de dites comestibles, s’executa sempre seguint la dinàmica dels nostres avantpassats, per a això ens vam servir del calendari lunar, és a dir, segons la fase en la qual es trobe la lluna, es cultiven uns aliments o altres.

Es realitzen activitats prèvies i posteriors a les activitats i tasques en l’hort pròpiament dit, amb propostes de vídeos i activitats que ajuden als alumnes i alumnes al fet que la seua tasca en l’hort tinga més sentit per a ells, siga fins i tot més motivadora i eficaç.

Quan és el moment d’arreplegar la collita, els alumnes i alumnes de cada classe s’emporten a casa els aliments que durant eixe temps han cuidat fins a la seua recollida amb esforç i dedicació, sent regats diàriament pels diferents grups, veient poc poc com han anat creixent i convertint-se de la llavor inicial a la planta que ara són; solucionant els problemes de plagues i inclemències meteorològiques que han anat sorgint i abonant-les naturalment amb el compost elaborant per nosaltres mateixos amb els residus orgànics dels nostres esmorzars i del menjador.

Col·labora l’Ajuntament de l’el Campello

Taller TEXTURES DE LA TERRA:

Plantem, recollim i aprenem:

El nostre hort en la premsa