Durant el curs 2025/2026 la nostra escola participa en el projecte d’innovació Biblioinnova’t, que posa el focus en l’actualització i transformació de les biblioteques escolars amb l’objectiu de crear espais multifuncionals generadors de propostes educatives i culturals. Així mateix, totes les actuacions que es duen a terme queden arreplegades dins de les Mesures per al foment de la lectura del centre, d’acord amb la normativa vigent.
Entre les actuacions que es duen a terme, trobem les següents activitats:
1.RECOMANACIONS LITERÀRIES
Mensualment, la comissió de foment lector elabora un document de recomanacions literàries per a la seua divulgació entre la comunitat educativa. A través d’esta actuació, se suggerixen i recomanen lectures contextualitzades i coherents amb calendari que es poden trobar en l’apartat RECOMANACIONS LITERÀRIES.
2.APADRINAMENT LECTOR
L’alumnat de 5 anys adopten els rols de padrí lector i padrina lectora d’alumnat de 3 i 4 anys, organitzant sessions en les quals es duu a terme un acompanyament lector que busca una aproximació al format del llibre i pretén potenciar el gust i gaudi per la lectura a través de diferents canals d’accés (oral i visual). A més, esta proposta afavorix la creació i consolidació de vincles socials entre l’alumnat.
3.HOSPITAL DE LLIBRES
Es tracta d’un espai físic dins de la Biblioteca de centre en la que l’alumnat pot deixar contes per a reparar, recaient esta responsabilitat en els Consellers de La Paz. En cas que es trenque algun conte per ús incorrecte, l’alumne/a podrà participar en la seua reparació.
4.BIBLIOPATIO
Es tracta d’un recurs material per a dinamitzar els patis i oferir una alternativa didàctica i pedagògica al moviment durant este temps. Dotat amb una varietat multinivelada de conte i revistes, suposa un espai per a gaudir de la lectura manera lliure en un entorn de calma.
5.BIBLIOTEQUES DEL CENTRE
Rondalles disposa de tres tipus de biblioteques a l’abast dels membres de la comunitat educativa. Entre elles es troben les Biblioteques d’aula, amb un total de set espais de lectura); la Biblioteca de centre, que permet plantejar propostes en ella; i la Biblioteca docent, que constituïx un banc de recursos a l’hora de plantejar activitats per al fomentar de la lectura dins.
6.ACTIVITATS DE FORMACIÓ
Al llarg dels anys l’escola està immersa en un projecte de renovació pedagògic, per tant, les formacions triades pel claustre van encaminades a aconseguir estos canvis amb seguretat i confiança centrades, entre altres, en el foment de la lectura.
