LA CONFIANÇA

La confiança en el col·le és creure que el personal del centre sap, pot i vol ajudar a tot l’alumnat a aprendre i a millorar com a persones.

La confiança és una creença, no una veritat objectiva. Quan necessitem proves de tot és perquè no existix la confiança. Si confie en els docents i s’organitza una excursió, participe perquè confie. Si es realitza una activitat en el col·le i confie, entenc que serà apropiada per a l’alumnat, que els ajudarà a millorar i que no correran cap perill. Si no confie, vull proves, vull dades, vull demostracions. La confiança és imprescindible per a realitzar una bona funció educativa. Si hem d’estar justificant, demostrant i analitzant cada xicoteta actuació, acabarem per no poder fer res.

Som docents i ens agrada el nostre treball. Cada dia assumim la responsabilitat de cuidar i ensenyar als vostres fills i filles. Per a nosaltres el més còmode seria no fer gens extra: ni celebracions, ni festivals, ni excursions, ni res que s’isca de les classes ordinàries. Però assumim eixa enorme responsabilitat perquè creiem fermament en el que fem. Si no ens hem guanyat la teua confiança i no pots dir amb orgull el centre al qual acudixen els teus fills/es, aprofita el procés d’admissió per a intentar canviar de centre. La falta de confiança perjudica l’educació dels vostres fills/es.