1. Integració completa amb ITACA
La sincronització entre Aules i ITACA et permet crear les teues aules virtuals (alumnat inclòs) amb un parell de clics, a través del bloc “GVA Aules”.
Gestió de les aules virtuals
Des de “GVA Aules > Les meues aules > Explorar les meues aules” podràs crear les teues aules virtuals bé per matèria (agrupant diferents grups) o bé per grup de docència. El procés de crear una aula virtual és sempre incremental, podràs tornar a repetir-lo tantes vegades com necessites, sempre se sincronitzarà amb la informació de matrícula i horari d’ITACA, incorporant a l’alumnat nou que s’haja matriculat més tard.
En els sabors “Semipresencial” i “ED”, la sincronització amb ITACA es realitza diàriament i per a tot el centre durant els mesos de Setembre i Octubre, després baix demanda (tiquet en gvaSAI). Per tant, en eixos sabors, el professorat no crea les seues aules, sinó que li són creades automàticament.
Manteniment de la matrícula
També podràs gestionar a l’alumnat matriculat a les teues aules virtuals des de les opcions de “Administració del curs > Usuaris”: allí tindràs l’opció de sincronitzar la matrícula del curs amb ITACA, suspendre i eliminar la matrícula de l’alumnat matriculat.
El menú “GVA Aules > Les meues aules > Matricular substituts” et permetrà matricular al professor/al fet que et substituïsca en cas que et trobes de baixa.
Funcionalitats de direcció
A més, el director o directora del teu centre pot:
- Sol·licitar aules virtuals específiques per al centre.
- Matricular a l’alumnat amb matèries pendents que corresponguen al sabor d’Aules en qualsevol d’estes aules virtuals específiques.
- Matricular, en qualsevol aula virtual, a qualsevol docent del centre i qualsevol alumne/a del centre que corresponga als ensenyaments del sabor.
- Gestionar la matrícula de tots els cursos del centre.
- Delegar totes estes funcionalitats a un altre/a professor/a del centre.
En el sabor Docent, el director o directora del centre pot crear cursos de coordinació docent i afegir, entre altres, al professorat del teu centre. No és possible matricular alumnat en eixe sabor. En Aules Docent si ho necessites, també podràs practicar creant cursos personals o treballant amb els diferents recursos d’Aules.
2. Multitud de recursos per a la docència
Entra a la teua aula virtual, fes clic a “Activar edició” i comença a crear i enllaçar contingut, activitats, preguntes, etc.
Quan estigues en mode edició dins de l’aula virtual, crea tantes seccions com necessites fent clic a “Afegir seccions” i posa a cadascuna el títol que desitges.
Prem “Afegir una activitat o recurs” en qualsevol de les seccions i selecciona el tipus de recurs, configura’l i fes clic a “Guardar” per a incorporar-ho al curs.
Aules suporta un ampli ventall d’activitats per a enriquir la teua docència a les aules virtuals: formularis, tasques, pàgines web, lliçons, fòrums, qüestionaris, glossaris, etc. Així com també recursos elaborats amb eines externes: eXeLearning (paquet SCORM), JClic, H5P, GeoGebra, HotPotatoes, etc… a més de pujar i enllaçar documents i vídeos!
Pots comunicar-te amb el teu alumnat a través dels recursos “fòrum” , “diàleg” i “xat“. En cada aula virtual poden obrir-se tants com es desitge. Quan hi ha nova activitat, els destinataris dels missatges reben una notificació a l’adreça de correu electrònic que figura en el seu perfil.
3. Flexibilitat en l’edició i organització del contingut
Aules et proporciona una gran flexibilitat en la configuració dels continguts del curs, perquè pugues guiar al teu alumnat en la seqüenciació i disponibilitat de les activitats:
- Organitza els teus continguts per temes, per setmanes, etc. Mou els continguts i activitats dins de les seccions i fins i tot de l’una a l’altra, organitzant-los com a millor consideres. Decidix quines seccions i continguts són visibles i què vols ocultar al teu alumnat a cada moment.
- Restringix l’accés al material per data, per grups d’alumnat, etc.
- Còpia continguts d’una aula virtual a la “bossa de recursos” i pega’ls en una altra aula.
- Afig blocs en la part dreta de la pantalla en els quals mostrar el calendari, contingut HTML, vídeos, tasques pendents, recompenses, etc.
4. Banc de preguntes
Aules t’oferix un espai per a crear i editar preguntes denominat Banc de preguntes. En este espai podràs dissenyar les preguntes dels teus qüestionaris triant entre gran varietat de tipus i organitzar-les per categories.
Cada pregunta es pot (re)utilitzar en diferents lliçons i qüestionaris, estalviant temps en l’elaboració de qüestionaris, utilitzant les preguntes extretes aleatòriament a partir de diferents categories. Aules, a més de poder corregir automàticament cada formulari o lliçó, et proporciona l’opció d’afegir un feedback a l’alumnat, enriquint així el seu aprenentatge.
5. Seguiment, avaluació i qualificació
Pots seguir la participació i el grau de realització de les tasques i activitats del teu alumnat amb els informes i registres d’activitat.
Obri el Llibre de Qualificacions de l’aula virtual, crea categories de qualificació per a organitzar les activitats per períodes, unitats didàctiques, competències, etc. Tot és configurable: des del tipus i rang de puntuacions (numèriques o per escala), la ponderació de cada activitat o grup d’activitats o la qualificació de tasques opcionals fins a fórmules de càlcul personalitzades. Visualitza les qualificacions de tot el curs, d’un/a alumne/a o una activitat en concret, i exporta-les a diversos formats (Excel, Calc…).
Moltes activitats són qualificables, és a dir, des de la mateixa plataforma es poden demanar a l’alumnat les seues aportacions en forma de missatges en fòrums, lliurament de tasques, respostes de qüestionaris, etc. És possible fixar terminis i temps màxims de realització, penalitzar les respostes incorrectes, limitar el nombre d’intents i permetre intents extra. Molts qüestionaris es qualifiquen automàticament, però també es poden utilitzar diferents mètodes de qualificació per als recursos (incloent rúbriques per a avaluar a partir de criteris). Al costat de la qualificació, el professor/a pot deixar comentaris sobre el treball realitzat per l’alumne/a.
Les insígnies (badges) són una bona forma per a celebrar un assoliment i mostrar el progrés. Les insígnies poden atorgar-se basant-se en una varietat de criteris triats.
Per a cada activitat es poden indicar diversos criteris que determinaran si l’activitat està realitzada o no: visualitzar el contingut, participar, obtindre una determinada qualificació, realitzar altres activitats abans, etc. D’esta manera, tant el professorat com l’alumnat pot portar un seguiment del “grau de finalització” del curs.
Diversos tipus de tasca estan enfocades al treball col·laboratiu, com per exemple les wikis, i a la coavaluació, com és el cas dels tallers.
6. Duració de les aules virtuals, còpies de seguretat i restauració
En Aules pots continuar accedint al contingut de les teues aules virtuals del curs anterior (fins a gener del curs següent) com a “Professor-no-editor”, és a dir, no podràs matricular en este a cap alumne o alumna. Per a recuperar el teu contingut i continuar utilitzant-lo a la teua aules del curs actual, podràs realitzar còpies de seguretat de les teues aules virtuals, triant el contingut que més t’interesse i important-lo a les teues aules actuals totes les vegades que necessites.
Si canvies de sabor docent podràs copiar les teues aules d’una plataforma a una altra, sense més que descarregar la còpia de seguretat al teu PC o USB i restaurant-la en la teua nova aula virtual.
També podràs reutilitzar les teues aules reiniciant-les, buidant-les de les dades del teu alumnat però conservant totes les activitats.