El mecanisme de la declaració responsable agilitza el procés d’adquisició de programari educatiu, especialment en el marc de DELEGATIC, que permet als centres educatius gestionar de forma més ràpida la incorporació de noves aplicacions. No obstant això, és important tindre en compte les diferents situacions que es poden donar i com actuar en cada una d’elles.
Quan una aplicació ja està autoritzada en Appsedu i s’ha indicat que pertany a DELEGATIC, els centres educatius poden adquirir-la directament sense necessitat d’autorització addicional. En estos casos, no es requerix una declaració responsable.
No obstant això, quan una aplicació no apareix en el catàleg d’Appsedu i el centre educatiu necessita utilitzar-la, s’obrin dos possibilitats:
- Sol·licitud d’avaluació a Appsedu. El centre pot sol·licitar que l’equip d’Appsedu avalue l’aplicació. Si l’aplicació és autoritzada després d’esta avaluació, els centres podran adquirir-la sense una autorització expressa, sobre la base del que s’establix per DELEGATIC o la Instrucció del Director General d’Infraestructures Educatives. És important considerar que este procés d’avaluació pot demorar algunes setmanes.
- Declaració Responsable. Si el centre educatiu necessita incorporar l’aplicació amb urgència, el mecanisme de la declaració responsable es convertix en l’opció més àgil. En este cas, es delega la responsabilitat de l’avaluació de l’aplicació al mateix centre educatiu.
