L’Oficina Virtual del Docent (OVIDOC) és una plataforma per a els funcionaris en actiu que hagen ocupat un lloc alguna vegada en un centre públic. Ofereix informació relacionada amb l’Expedient Docent Electrònic Normalitzat (EDEN) de cada docent, a més d’oferir altres serveis, com són, la realització de diversos tràmits que l’afecten o comunicar-se amb l’administració en relació amb la informació mostrada en els diferents apartats d’OVIDOC.
Es pot accedir a OVIDOC a través de Ovidoc (gva.es) o també a través de CEICD – Accés (gva.es)
La identificació pot ser:
- Usuari i contrasenya d’ITACA
- Identitat Digital
- Certificat Digital o Cl@ve
La pantalla inicial és la següent:
Dins de cada icona, el docent pot accedir a la seua informació que consta en els sistemes de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació:
- Informació general:
- Informació relacionada amb el seu treball
- Publicacions oficials
- Dades personals:
- Dades personals
- Dades de contacte (domicili, telèfons) així com la seua edició en cas necessari
- Dades d’identitat digital
- Historial administratiu:
- Serveis prestats, situació administrativa, destinacions
- Òrgans unipersonals de govern
- Reconeixement de sexennis i triennis
- Descàrrega del full de serveis (no disponible encara per a tots els col·lectius)
- Historial acadèmic:
- Capacitacions lingüístiques, títols
- Altres dades de l’Expedient Docent Electrònic Normalitzat (EDEN)
- Formació:
- Oferta de cursos en el CEFIRE i en altres entitats
- Activitats de formació i millora reconegudes
- Formació no reconeguda
- Crèdits reconeguts per al sexenni actual
- Retribucions:
- Descàrrega de nòmina
- Consulta del % de retenció de l’IRPF
- Consulta d’IBAN
- Descàrrega de certificats de retenció de l’IRPF i de MUFACE
- Tràmits:
- PIALP
- Sol·licitud de Compatibilitat
- Concurs de trasllats
- Selecció i nomenament de directors
També, relacionada amb la informació mostrada, el docent té la possibilitat de comunicar-se amb la Conselleria d’Educació per a la realització d’incidències o sol·licituds sobre les dades mostrades, sent així mateix aquesta comunicació completament telemàtica per totes dues parts, sense necessitat per part del docent d’haver de desplaçar-se per a la seua tramitació.
OVIDOC és una plataforma en contínua actualització per a millorar el servei oferit al docent, per la qual cosa anirà oferint nous serveis i funcionalitats. A més, a mesura que es vaja alimentant l’Expedient Docent Electrònic Normalitzat (EDEN) dels docents amb nova informació, anirà apareixent aquesta en els diferents apartats.
EDEN i OVIDOC estan regulats per la ORDRE 5/2021, de 12 de febrer, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen el contingut, ús i accés a l’expedient docent electrònic normalitzat (EDEN), al servei del sistema públic educatiu de la Generalitat (DOGV núm. 9022 del 17/2/2021).