OVIDOC

L’Oficina Virtual del Docent (OVIDOC) és una plataforma per a els funcionaris en actiu que hagen ocupat un lloc alguna vegada en un centre públic. Ofereix informació relacionada amb l’Expedient Docent Electrònic Normalitzat (EDEN) de cada docent, a més d’oferir altres serveis, com són, la realització de diversos tràmits que l’afecten o comunicar-se amb l’administració en relació amb la informació mostrada en els diferents apartats d’OVIDOC. 

Es pot accedir a OVIDOC a través de  Ovidoc (gva.es) o també a través de CEICD – Accés (gva.es)

La identificació pot ser:

  • Usuari i contrasenya d’ITACA
  • Identitat Digital
  • Certificat Digital o Cl@ve

La pantalla inicial és la següent:

OVIDOC

Dins de cada icona, el docent pot accedir a la seua informació que consta en els sistemes de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació: 

  • Informació general: 
    • Informació relacionada amb el seu treball
    • Publicacions oficials
  • Dades personals: 
    • Dades personals
    • Dades de contacte (domicili, telèfons) així com la seua edició en cas necessari
    • Dades d’identitat digital
  • Historial administratiu: 
    • Serveis prestats, situació administrativa, destinacions
    • Òrgans unipersonals de govern
    • Reconeixement de sexennis i triennis
    • Descàrrega del full de serveis (no disponible encara per a tots els col·lectius)
  • Historial acadèmic: 
    • Capacitacions lingüístiques, títols
    • Altres dades de l’Expedient Docent Electrònic Normalitzat (EDEN) 
  • Formació: 
    • Oferta de cursos en el CEFIRE i en altres entitats
    • Activitats de formació i millora reconegudes
    • Formació no reconeguda
    • Crèdits reconeguts per al sexenni actual
  • Retribucions: 
    • Descàrrega de nòmina
    • Consulta del % de retenció de l’IRPF
    • Consulta d’IBAN
    • Descàrrega de certificats de retenció de l’IRPF i de MUFACE
  • Tràmits: 
    • PIALP
    • Sol·licitud de Compatibilitat
    • Concurs de trasllats
    • Selecció i nomenament de directors

També, relacionada amb la informació mostrada, el docent té la possibilitat de comunicar-se amb la Conselleria d’Educació per a la realització d’incidències o sol·licituds sobre les dades mostrades, sent així mateix aquesta comunicació completament telemàtica per totes dues parts, sense necessitat per part del docent d’haver de desplaçar-se per a la seua tramitació. 

OVIDOC és una plataforma en contínua actualització per a millorar el servei oferit al docent, per la qual cosa anirà oferint nous serveis i funcionalitats. A més, a mesura que es vaja alimentant l’Expedient Docent Electrònic Normalitzat (EDEN) dels docents amb nova informació, anirà apareixent aquesta en els diferents apartats. 

EDEN i OVIDOC estan regulats per la   ORDRE 5/2021, de 12 de febrer, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen el contingut, ús i accés a l’expedient docent electrònic normalitzat (EDEN), al servei del sistema públic educatiu de la Generalitat (DOGV núm. 9022 del 17/2/2021).