Gestió d’incidències: gvaSAI

En un entorn cada vegada més tecnològic i amb un volum creixent d’equipament en els nostres centres, les fallades es multipliquen. Per a facilitar la resolució de totes aquestes incidències, a la Comunitat Valenciana disposem d’un ‘punt d’atenció únic’, atés pel Suport i Assistència Informàtica (SAI) i la forma de contacte és a través de la plataforama gvaSAI que ja hem vist en l’apartat anterior.

El ventall de problemes és immens: des de la possibilitat d’oblidar la contrasenya per a accedir a ITACA o altres serveis fins a una avaria en alguns dels components d’un ordinador o altres dispositius. Alguns d’aquests problemes requereixen un seguiment des de la seua detecció fins a la seua resolució.

Per exemple, una de les incidències de resolució més complexa és la referida a la connexió a internet, atés que són molts els possibles orígens del problema: una configuració errònia en algun dels servidors del centre, problemes en la infraestructura de l’operador de comunicacions, cables mal connectats, electrònica de xarxa apagada… En casos com aquest, és molt important disposar d’una figura en el centre que realitze un seguiment del problema, que es pose en contacte amb el servei tècnic per a facilitar la informació necessària i, fins i tot, per a realitzar alguna prova bàsica en el centre.

CATÀLEG DE SERVEIS DEL SAI

Com a conclusió, és necessari que cada centre educatiu dispose d’una figura responsable de la coordinació de les incidències derivades del maquinari i les comunicacions. Però això no vol dir que aqueixa persona haja de ser l’encarregada de resoldre o comunicar tots els problemes. Afortunadament en la majoria d’ocasions aquests són tan trivials com el fet d’oblidar una contrasenya i, en aquests casos, les incidències poden ser comunicades directament al SAI pel docent afectat sense haver de recórrer a la coordinació TIC.

Resumint:

  • En els centres educatius públics de la Comunitat Valenciana, la comunicació de les incidències d’equipament i comunicacions ha d’estar supervisada i coordinada per les persones encarregades de la coordinació TIC dels centres a través de la plataforma gvaSAI (preferentment), o bé contactant a través del telèfon 961207685 de dilluns a divendres de 8 h a 20 h.
  • Per a la resta d’incidències, els docents poden posar-se en contacte directament amb el SAI, bé a través de l’aplicació d’incidències gvaSAI, bé contactant a través del telèfon 961207685 de dilluns a divendres de 8 h a 20 h.

Per a ajudar-nos en la gestió i seguiment de les incidències dins del centre i amb la finalitat d’evitar l’ús del paper, l’intercanvi de correus electrònics o de les habituals incidències de companys pels corredors, des del CDC ens plantegen solucions mitjançant l’ús de les aplicacions de MS365. En el següent manual GC – Gestió d’incidències TIC en el centre pots trobar-les