Gestió d’inventari en gvaSAI

Si un usuari necessita realitzar alguna gestió relacionada amb l’inventari TIC del centre educatiu, és necessari que seleccione el perfil Gestor TIC i en el menú de la barra lateral esquerra seleccione Actius:

    El rol de Gestor TIC habilita la consulta del inventario
    Rols CTIC

    Disposar d’un inventari TIC actualitzat és imprescindible per molts aspectes. En primer lloc, la Generalitat Valenciana, com totes les Administracions públiques, està obligada a mantindre un inventari de béns, incloent-hi els equips i les llicències de programari existent en els centres dels quals és titular.

    No obstant això, la correcta actualització d’esta informació és més important per altres motius:

    • La velocitat de la connexió a Internet de cada centre ve determinada, entre altres factors, per la quantitat d’ordinadors i altres dispositius amb connexió a Internet dels quals dispose el centre.
    • El servici d’assistència tècnica requerix que l’equipament sobre el qual s’actua siga propietat del centre, per la qual cosa sempre es realitza una comprovació prèvia de l’ordinador o un altre dispositiu per a verificar que estiga correctament registrat en l’inventari.
    • Les condicions d’ús de la majoria de productes de programari privatiu obliguen al fet que el propietari o responsable mantinga un inventari detallat de les llicències de les quals disposa. Qualsevol auditoria de programari es basa en la comprovació que l’inventari és conforme a la realitat.

    Per a mantindre correctament actualitzat l’inventari és necessari que en els diversos dispositius dels centres estiga instal·lat l’Agent d’Inventari. les noves dotacions ja porten este programa instal·lat però és necessari posar estos equips en funcionament perquè reporten i s’actualitze l’inventari. Este Agent d’Inventari no arreplega ni reporta cap mena d’informació de l’usuari.

    L’Agent d’Inventari està disponible en el Zero-Center sota el nom de Fusion Inventory per als equips basats en LliureX i també hi ha una versió per als equips amb sistema operatiu Windows. En el cas que no estiga instal·lat el programa Fusion Inventory pot consultar esta documentació:

    En la pestanya Ordenador, tauleta i NAS podrà consultar l’estat de l’equip que pot ser Actiu (Nou, Renovat o Donat) o Baixa (Alienat, Retirat, Substituït Garantia, Sinistre o Robatori). Només el SAI pot modificar este estat prèvia indicació del centre.

    ESTAT EQUIP

    Les dades que es poden modificar des del centre es troben en la pestanya Dades GVA i són:

    • la ubicació genèrica, pot triar una d’entre les disponibles
    • l’identificador d’aula, pot afegir identificadors nous
    • adjuntar les observacions que considere rellevants
    inventari TIC

    Coses a tindre en compte:

    Inventari

    L’accés a l’inventari del centre està limitat a la coordinació TIC i l’equip directiu. Si com a coordinador/a TIC tens problemes per a accedir, en primer lloc has d’assegurar-te que el teu nomenament ha sigut introduït de manera correcta en ITACA. Si, malgrat aparéixer nomenat correctament, el problema persistix, hauràs de posar-te en contacte amb el SAI mitjançant una incidència.

    • Tot l’equipament rebut pel centre com a dotació de l’Administració apareixerà automàticament en l’apartat ACTIUS de gvaSAI, amb detall de totes les seues característiques, i amb un espai de destí. Este espai indica el destí per al qual l’ha enviat l’Administració i per això no es pot canviar. No obstant això, la ubicació de l’equipament sí que pot modificar-se si la direcció del centre així ho determina per necessitats justificades, i en este cas s’hauria de reflectir en el camp corresponent de l’aplicació: ubicació genèrica de l’article.
    • La càrrega dels números de sèrie (N/S) dels equips en el programa no es realitza de manera instantània quan es recepciona el material, per la qual cosa es recomana esperar un temps prudencial abans d’obrir cap incidència. Les incidències sempre prenen com a referència el número de sèrie de l’equip. Si esta numeració no coincidix amb la que consta en els registres de la Conselleria, retardarà i dificultarà la resolució d’esta.
    • No és necessari inventariar les llicències que venen instal·lades en els equips que ens arriben des de Conselleria. 
    • És important també tindre en compte que gran part del material comprat per a centres educatius compta amb finançament FEDER (Fons Europeus) per la qual cosa, són susceptibles de ser auditats en qualsevol moment i és de vital importància per a l’èxit de l’auditoria que este material estiga correctament inventariat i localitzat en el centre.
    • Cal tindre en compte que tot l’inventari posterior a 2009 ja ha sigut migrat d’Inv entariTIC al portal gvaSAI. La antiga plataforma d’InventariTIC només està disponible en mode consulta.

    Codi d’article

    Tot l’equipament enviat als centres té serigrafiat un número identificatiu que ens ajudarà a l’hora d’organitzar el nostre inventari. Este número identificatiu és el codi de l’article que està format per quatre caràcters p. ex.: PRI1, ORl2, etc. Com a regla general, l’elecció del codi obeïx als següents criteris:

    • Primers dos caràcters: tipus d’equip:
      • CL: client lleuger
      • OR: ordinador de sobretaula
      • PR: portàtil
      • ES: servidor
      • TA: tauleta
    • Tercer caràcter: any de compra de l’equip. Començant pel 0 per a l’any 2000 i així fins a l’any 2009. L’any 2010 es codifica amb la lletra A, 2011 amb la B, 2012 amb la C,…,2020 amb la K, 2021 amb la L i així successivament.
    • Quart caràcter: model de l’equip comprat en un any determinat.

    p. ex., el codi ORI3 s’interpretaria de la manera següent:

    • OR: ordinador de sobretaula
    • I: Comprat en 2018
    • 3: L’any de compra es van adquirir diferents models d’ordinadors, per la qual cosa fa referència al tercer model que es va comprar.

    Este codi també ens servirà per a conéixer les característiques d’un equip en concret. Es poden consultar les característiques de la majoria d’equips enviats per Conselleria en la següent web: https://portal.edu.gva.es/equipamentedu/es/inicio/ filtrant per codi d’article.

    CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES EQUIPS

    El període de garantia que apareix imprés sobre l’equip és aproximat. Esta informació apareix també en les característiques tècniques dels equips, com veiem en la imatge anterior i en el camp Observaciones de l’equip en l’aplicació gvaSAI. La data exacta de fi de garantia de l’equip depén de l’acord entre el proveïdor i Conselleria,

    El codi d’article també ve reflectit en l’etiqueta de l’embalatge. En el cas de rebre un equip format per diversos articles, en cada caixa d’embalatge vindrà una etiqueta identificativa.

    Exemple d’un equip ORI3 format per ordinador i monitor:

    ETIQUETA EMBALATGE ORDENADOR
    ETIQUETA EMBALATGE MONITOR

    Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

    Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

    Veure política de cookies