La figura de la persona coordinadora TIC en els centres públics està regulada per les successives Instruccions d’inici de curs que es publiquen, any rere any i sempre abans que comence el nou curs acadèmic, generalment el mes de juliol.
- Educació Infantil
- Educació Primaria
- Educació Secundària
- Batxillerat
- Formació de Persones Adultes
- Formació Professional
També es publiquen Instruccions en matèria d’ordenació acadèmica i d’organització de l’activitat docent en els centres que imparteixen:
- Ensenyaments Esportius
- Ensenyaments professionals d’Arts Plàstiques i Disseny
- Ensenyaments de Música i Dansa
- Escoles oficials d’idiomes
Actualment no s’ha publicat cap normativa de rang superior que definisca aquesta figura amb major precisió o detall i és per això que cal analitzar què aporta cadascuna de les diferents instruccions d’inici de curs, atenent principalment el nivell educatiu del qual formeu part.
Cal tindre en compte que no en totes les instruccions dels diferents centres educatius es fa esment exprés a la figura de la persona coordinadora TIC.
Les funcions que apareixen en els ROF de Primària (article 43) i Secundària (article 51) replicables a altres centres educatius son les següents:
a) Coordinar l’ús de l’aula o aules d’informàtica del centre.
b) Vetlar pel manteniment del material informàtic.
c) Exercir la interlocució amb el Suport i Assistència Informàtica(SAI), així com amb l’Administració, en els temes relatius a les TIC.
d) Gestionar dins de l’aplicació d’inventari TIC proporcionada per l’Administració, el maquinari i el programari de què disposa el centre, i responsabilitzar-se que estiga localitzat i disponible.
e) Col·laborar en la confecció de l’inventari del material informàtic no inclòs en l’aplicació d’inventari TIC.
f) Promoure i assessorar el claustre en la integració de les TIC en la tasca docent i la seua incorporació a la planificació didàctica i projectes d’innovació.
g) Assessorar en matèria informàtica la resta del professorat i informar de les activitats que es duguen a terme en l’aula o aules d’informàtica.
h) Conéixer i promoure l’ús de les aplicacions de gestió acadèmica, administrativa i de comunicació que l’Administració pose a l’abast dels centres educatius, i assessorar la comunitat educativa sobre l’ús d’aquestes.
i) Conéixer la normativa i ordenació reguladora de l’ús de les TIC al centre i assessorar la comunitat educativa sobre aquestes.
j) Col·laborar en el disseny del programa anual de formació del centre assessorant el claustre, i, específicament, la figura de la coordinació de formació, per a realitzar l’anàlisi de les necessitats formatives del claustre quant a l’àmbit TIC.
k) Assessorar la secretaria del centre en la seua funció d’atendre i difondre els requisits normatius perquè el centre complisca la normativa vigent en protecció de dades en els procediments administratius i en la manera de compartir informació mitjançant les tecnologies de la informació i la comunicació.
l) Qualsevol altra que l’Administració educativa determine en el seu àmbit de competències