Seguint el comentat anteriorment és tasca del director del centre, com a responsable de la web de centre, sol·licitar l’alta en PortalEdu. Amb l’alta, el director passarà a ser l’administrador de la web, funció que pot delegar en qualsevol altre docent a través de la gestió d’usuaris del seu espai web.
L’alta es pot demanar mitjançant tiquet a través de l’aplicació de gestió d’incidències del sai, gvaSai. Per a aquest procés hi ha disponibles dues cues diferents en funció de si l’alta porta associada o no un procés de migració de l’antiga web de Mestre a casa. Les cues són:
- Aplicacions Educatives -> PortalEdu -> Altes
- Aplicacions *Educactivas -> PortalEdu -> Migració web de centre des de Mestre a casa. La petició de migració porta aparellat un alta en cas que el centre no dispose d’espai en PortalEdu.
Quant a la sol·licitud d’espai per al blog del docent, cal tindre en compte que aquesta funcionalitat de *PortalEdu es troba actualment en desenvolupament, per la qual cosa encara no es troba disponible.