EXPLOSIÓ DE COLORS
En aquesta segona publicació, podrem veure l'exeperiment explosió de colors. Tot i que no va eixir tal i com pensavem, ens va servir per aprendre que cal ser molt estricte amb les mesures i seguir les instruccions. Aquest experiment ha sigut redactat i maquetat per Tahiel Castillos, el podreu veure a continuació.
EXPLICACIÓ:
Material:
1 got de llet
2 Bastonets
1 sabó líquid
3 colorant
Passos a seguir:
Pas 1: posar llet a un bol cuadrat gran
Pas 2: posa colorant a la llet
Pas 3: agafar un bastonet
Que ha passat:
Quan em posat el bastonet en sabó, el colorant s´ha escampat.
Conclusió:
Al posar sabó, disminueix la tensió superficial de la llet i el colorant es dilueix.
EL GLOBUS QUE S'UNFLA SOL
Comencem la sèrie de publicacions sobre els diferents experiments de ciències. Aquestes han sigut redactades integrament pels alumnes i maquetades per ells i elles a word. El primer experiment que hem realitzat ha sigut "el globus que s'unfla sol", realitzat per Lis Michavila. El podreu veure a continuació.
Explicació de l'experiment:
MATERIAL:
1 Globus
1 Botella de plàstic
Sucre
Llevat
Aigua calenta (45º)
PASSOS A SEGUIR:
1 Ompli la botella d’aigua fins la meitat.
2 Fiquem una cullerada xicoteta de llevat dins de la botella.
3 Fiquem una cullerada xicoteta de sucre a la botella.
4 Fiquem el globus a la boquilla.
5 Saxem la botella.
QUE HA PASSAT ?
Quan vam mesclar el llevat i el sucre, el globus de la botella que vam col·locar a la boquilla, es va unflar.
CONCLUSIÓ:
El llevat i el sucre al mesclar-se fan una reaccio química. Generen un gas, el diòxid de carboni. El gas ocupa espai i com vol sortir de la botella fa que s’unfle el globus.
PARC ADAI
El dia 27 i 28 de febrer de 2024 vam anar al Parc Adai. Quan vam arribar vam esmorzar. Després vam cantar algunes cançons, també vam fer els equips per a començar en les activitats del dia. En acabar les activitats vam anar a dinar a un lloc molt gran, vam menjar macarrons amb tomaca, per cert estaven súper bons!
Tot seguit vam anar a les habitacions a deixar totes les maletes.
Un ratet després ens vam tirar per una tirolina que feia molta por!
A la nit vam anar a sopar i en acabar el sopar vam conèixer a Mec Mic que era un extraterrestre. Com teníem son ens vam anar a dormir, encara que abans vam xarrar un rato...
El dia de després els monitors ens van fer un teatre que estava situat en un castell. Una vegada vist el teatre, vam anar a montar a un poni que es deia Karina.
Un ratet després vam anar una altra vagada ha dinar.
Després de dinar vam anar amb la monitora a tirar en arc que va ser súper divertit!
Finalment vam anar a cantar les ultimes cançons que eren de despedida ja que ens teníem que anar al autobús, vam muntar al autobús i vam estar 2 hores par a poder arribar al cole. Ahí ens esperaven les nostres mares i pares que ja les enyoraven perquè vam estar 2 dies sense vore-les.
CARRERA SOLIDÀRIA
Aquesta setmana em fet la carrera solidària per a recaptar diners per a la leucèmia. Encara que el divendres no vam poder fer-la per la pluja, no ens vam quedar enrere i el dilluns ja la vam fer.
El dilluns vam començar com un dia normal de classes, després del pati vam anar a fer la carrera. (Ens vam saltar la assignatura de castellà, encara que nosaltres la volíem fer).
Vam arribar a la plaça del triangle, ens vam esperar als pares i quan ells van arribar va començar la carrera. Primer va ser el torn de infantil, després 1r i 2n (encara que Mara es tenia que anar al metge), després vam anar nosaltres (3r i 4t), 5é i 6é, i per últim els mestres.
Per acabar vam fer el mateix lligats de la ma, i Jesús ens va deixar anar a recaptar diners a altres tendes. Quan vam tornar vam anar al pati i vam fer tertúlies.
A continuació, vos compartim uns xicotets vídeos de la nostra arribada a la meta.
EXCURSIÓ AL PLANETARI
Aquesta setmana els companys de tercer hem anat al planetari de Castelló. Quan vam arribar vam esmorzar, tots junts.
En el planetari, primer ens van explicar sobre les Illes Columbretes i els animals, plantes que viuen allà. Ens ho vam passar molt bé.
Desprès vam anar a vore una pel·lícula en 3D sobre planetes. També vam dinar i vam anar a un parc de boles, vam saltar molt.
Al parc de boles Andrea se va estampar contra una xarxa d’aranyes, Noa es va perdre pel parc i Núria escalava per tots els puestos.
Al tornar ens vam dormir tots perquè estàvem cansats. Al arribar tots els pares ens estaven esperant i nosaltres també. Teníem ganes de anar a casa a descansar.
Ens ho vam passar molt be!!!
EL NOSTRE COS
En aquest segon projecte de ciències estem tractant el nostre cos. Vam començar amb l'aparell locomotor on vam estar estudiant els diferents ossos i músculs del cos així com les seues funcions i tipus. Ara, en la segona part del projecte, allò que em treballat ha sigut els diferents aparells que trobem al cos i quins hàbits saludables podem mantindre pert al de cuidar-los.
La forma de fer-ho ha sigut mitjançant una investigació autònoma que han realitzat en parelles. En classe i utilitzant les tabletes, han buscat informació, l'han resumit seleccionant allò més important i finalment, ho han plasmat en un document de power point. Amb el power point han realitzat la seua primera presentació a la qual li hem dedicat més temps ja que era important tindre en compte aspectes visuals com les transicions, imatges...
Fruit d'aquesta presentació, l'alumnat ha realitzat les següents infografies. Cada parella s'ha especialitzat en un aparell i el que em fet ha sigut anar a la consulta mèdica del poble, per tal que pogueren explicar als professionals el treball i ells ens digueren quines coses calia millorar i ens donaren més informació i més consells i hàbits saludables.
Amb aquesta activitat despedim l'any i el trimestre. A continuació vos deixe alguns vídeos de les exposicions. Les infografies les podreu trobar a la consulta. Bon nadal, i feliç any nou!
MATEMÀTIQUES A L'ERMITA
Aprofitant el bon temps, el dimecres passat vam decidir anar a l'Ermita a fer la classe de matemàtiques. Després d'esmorzar vam fer unes fitxes amb enigmes matemàtics a les taules i després, vam fer una sèrie de jocs de càlcul com el mocador matemàtic o les carreres d'operacions. La tornada se'ns va fer un poquet llarga per la calor, però va ser una bona experiència. De ben segur que repetirem!
Vos compartisc algunes imatges del dia:
LA PEDRA DOLÇA
Aquesta setmana, aprofitant el treball del text descriptiu a Valencià, hem eixit a fer la classe a la Pedra Dolça. Després d'esmorzar, i aprofitant les dues sessions que teníem, hem treballat la descripció, començant per la d'un company o companya; al qui li hem fet preguntes i que hem llegit després, i acabant per la descripció del paisatge que teníem davant nostre. Aquesta última activitat no ens ha acabat de donar temps d’acabar-la i segurament caldrà refer-la. Amb aquesta activitat vos compartiré les pautes de correcció que gastarem tant a castellà com a valencià per tal de tractar de millorar amb la producció de textos.
Novament, vos adjunte algunes fotos de l’activitat. Que tingueu una bona setmana!
LA CASTANYERA
PROJECTE DE CIÈNCIES: ELS GRANS IMPERIS
Durant aquests primers mesos a l’assignatura de Ciències que he impartit conjuntament amb Estela, hem investigat i treballat sobre els grans imperis que han durant la història. El projecte el vam començar amb diverses preguntes sobre els imperis per saber que coneixien i per conèixer les seues inquietuds i interessos. A partir d'aquí, vam veure que coneixien algunes grans civilitzacions i que mostraven un cert interès cap a algunes en concret. Per aquest motiu, vam decidir treballar diversos imperis per així, poder-los situar en la línia del temps i conèixer tant les seues característiques com el seu funcionament. L'alumnat va ser dividit per grups per tal que cadascun s’especialitzés en un imperi en concret, i durant algunes setmanes vam estar investigant sobre les seues tradicions, edificis, personatges més rellevants o invents entre d'altres. Fruit d'aquest treball van realitzar una exposició per tal de mostrar als companys i companyes allò que havien descobert.
A continuació vos compartisc un xicotet recull d'aquesta exposició que va ser resultar molt enriquidora alhora que didàctica per a totes i tots.
INTRODUÏM LES FRACCIONS A LA FONT DEL VILAGRÒS
Una vegada acabada la unitat de matemàtiques i amb l'examen realitzat, arriba el moment de començar un tema nou; les fraccions.
Em aquesta ocasió, el motiu i l’objectiu de la sortida ha sigut el de relacionar un contingut que pot resultar més abstracte i allunyat del seu coneixement com poden ser les fraccions amb el seu entorn i amb coses més tangibles. Per tal de fer-ho entre tots vam elegir la Font del Vilagròs.
Les activitats que hem fet han consistit en buscar diferents objectes: fulles, branques i pedres de diferents tipus i formes. Amb aquestes hem realitzat divisions i agrupacions. Hem dividit les pedres en planes i grosses, les branques en llargues i curtes... I així hem pogut fer diferents fraccions per tal d'assenyalar quina era la fracció de cada tipus. Quina fracció de pedres xicotetes teniu? I quina es la fracció de pedres amb terra?
Finalment, vam aprofitar per donar una volta fins l'Ajub i ja vam tornar a classe, perquè el temps passa molt ràpid. Com en anteriors eixides, a banda de divertir-nos i fer grup, hem tractat d’apropar allò que veiem a l’aula des d’una perspectiva més significativa i motivadora.
Heading mauris blandit aliquet elit
Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Proin eget tortor risus.
Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim.
Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim.
Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim.
Heading about company
Quisque commodo id mi non porttitor. Aenean sapien eros, commodo in lectus eu, auctor pretium diam. Mauris non orci quis est hendrerit laoreet id eget purus. Vivamus id ex non urna pulvinar consequat. Convallis a pellentesque nec, egestas non nisi.
Testimonials
Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Praesent sapien massa, convallis a pellentesque nec, egestas non nisi. Curabitur aliquet quam id dui posuere blandit Cras ultricies ligula sed magna dictum porta.
Vivamus magna
Lacinia eget
Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Praesent sapien massa, convallis a pellentesque nec, egestas non nisi. Curabitur aliquet quam id dui posuere blandit Cras ultricies ligula sed magna dictum porta.
Vivamus magna
Lacinia eget