Un centre educatiu ha de ser un agent social i ha d’avançar cap a una autèntica
participació i gestió democràtica. Per tant ha de ser una unitat de convivència en un
context democràtic i de respecte cap als altres.
“Ha de viure’s com una cultura de participació i generar una educació de responsabilitat conjunta de famílies i de les diverses estructures d’un centre o de distints com és el nostre cas.”

És precís incentivar i estimular la participació en tots els sectors, oferint espais i
fòrums de participació real. De manera que la participació ha de donar cabuda a la
diversitat de les persones implicades i buscar la igualtat de possibilitats davant de la
intervenció social i educativa.

L’entorn ha de ser vist com un context en què viu, aprèn i es desenvolupa vitalment
cada xiquet i xiqueta. Vivim rodejats d’una sèrie de valors, costums i realitats culturals que
es troben tant al voltant com dins de nosaltres, i que influeixen en l’ésser humà.
Per la ubicació dels nostres Centres, just en el cor de la Serra Calderona, això es
converteix en una realitat que justifica de per sí el nostre Projecte.

