Prova d’obtenció directa del certificat d’ensenyaments elementals de música

Normativa de referència: Ordre 28/2011, de 10 de maig modificada per l’Ordre 49/2015, de 14 de maig. Títol V, articles del 28 al 38.

Inscripció: 2 – 6 octubre de 2023.

Publicació llistat provisional: 16 octubre de 2023

Termini de reclamació: 17, 18, 19 d’octubre de 2023

Publicació llistat definitiu: 20 d’octubre de 2023

Documentació a aportar:

1. Imprés de sol·licitud d’inscripció. En el cas dels ensenyaments elementals de Música, en aquesta sol·licitud ha de constar l’especialitat instrumental en què es farà la prova.
  2. Justificant del pagament de taxes corresponent a l’obertura de l’expedient i els drets d’examen.
  3. Fotocòpia del llibre de família actualitzat, en cas de sol·licitar les reduccions corresponents.
  4. En el cas d’alumnat que presente algun tipus de discapacitat, un certificat oficial acreditatiu expedit per l’administració competent, acompanyat d’una sol·licitud expressa del tipus d’adaptacions o mitjans que necessita per a poder fer les proves.
  5. Fotocòpia del DNI.

Enviar tota la documentació a 46020716.secretaria@edu.gva.es

Publicació de tribunals i dates de les proves: 30 d’octubre de 2023.

Data de les proves: 27, 28 i 29 de novembre de 2023.

Els resultats es publicaran abans del 15 de desembre.

ESTRUCTURA DE LA PROVA PER A L’OBTENCIÓ DIRECTA DEL CERTIFICAT D’ENSENYAMENTS ELEMENTALS DE MÚSICA

Les proves per a l’obtenció directa del certificat d’ensenyaments elementals de Música consten de dos exercicis.

El centre estableix l’ordre de realització dels exercicis de la prova de conformitat amb la normativa aplicable, de manera que:

1. Prova de llenguatge musical. Consta de dos apartats: l’un de caràcter teòric i l’altre pràctic.

1.1. Prova teòrica. S’hi fan dos exercicis:

1. Prova de capacitat auditiva. Realització d’un dictat musical a una veu amb els compassos de 2/4, 3/4 o 4/4.
  2. Prova de coneixements teòrics del llenguatge musical, escrit, i amb cinc preguntes a petició del tribunal.

1.2. Prova pràctica. També consta de dos exercicis:

1. Prova de lectura rítmica en clau de sol en segona línia i en clau de fa en quarta línia.
  2. Prova de lectura entonada en la tonalitat de do major.

2. Prova d’especialitat instrumental

2.1 Interpretació de tres obres entre una llista de sis, presentat per l’alumne o alumna, que han de pertànyer a diferents estils. L’alumne o alumna ha d’elaborar la llista de sis obres triant entre les previstes per a cada especialitat instrumental, a petició del centre docent. Els participants han de lliurar al tribunal còpies de les peces que interpretaran, així com els originals. El tribunal pot admetre altres obres que, al seu criteri, siguen equiparables a les publicades en la llista, i que s’adeqüen al mateix nivell o superior que les proposades per a la prova d’accés als ensenyaments professionals en l’especialitat corresponent. En el cas que una obra presentada conste de diversos moviments, el tribunal pot indicar a l’aspirant que interprete un moviment o diversos. L’alumnat que presente obres amb acompanyament està obligat a interpretar-les amb aquest, i a aportar el seu acompanyant. En la prova, es valorarà la interpretació de memòria de les peces presentades i la dificultat d’aquestes.

2.2 Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.

Accés als continguts de la prova.