Programa de Coordinació horària. Normativa i qüestions.

Normativa

A continuació contestem una sèrie de qüestions que ens han passat les famílies sobre la coordinació horària:

1- En les assignatures convalidades, apareix alguna nota d’eixa assignatura en l’expedient de l’institut?

En els documents d’avaluació corresponents a cada ensenyament s’utilitzarà el terme “convalidada” o el corresponent de la llengua cooficial si hi haguera i el codi “CV” en tots els casos, en la casella referida a la qualificació de les matèries o assignatures objecte de convalidació.

2- Les assignatures convalidades per a Batxillerat s’utilitzen per a calcular la mitja acadèmica?

Les matèries i assignatures objectes de convalidació no seran tenides en compte en el càlcul de la nota mitja.

3- En tercer no hi ha música, només convalida l’optativa. Com pensen quadrar les hores si hi ha xiquets que l’optativa no la convaliden?

Hi ha un esborrany que torna música en tercer d’ESO. Està pendent, però quasi segur que la tornen a ficar. L’alumnat que no convalide assignatures, no tindrà coordinació horària ja que no podrà eixir abans del centre.

4- Si convalides assignatures en segon de Batxillerat de les que després hauran d’examinar-se en la PAU, poden presentar-se? El temari és realment equivalent?

El temari és el mateix, el que passa és que el nivell de profunditat en l’assignaturano és el mateix si es dona en l’institut o en el conservatori, però temari igual. Es trien només les assignatures específiques. Les obligatòries van segur a examen.

5- En cas de voler entrar en un futur a algun grau de qualsevol altra modalitat (havent cursat el batxiller musical), podrien presentar-se únicament a les assignatures de modalitat per a poder arribar als 14 punts? Es podrien presentar directament o haurien de cursar primer les assignatures de modalitat en un institut?

Te pots presentar al que vulgues.

6- En cas de sol·licitud de canvi de conservatori en un curs intermedi i canvi d’institut, amb la finalitat de poder assistir a un institut amb coordinació horària, què succeïx primer, el període d’admissió de l’institut (1BAC) o del conservatori (4EEPP)? Què ocorre si s’entra en un i no l’altre? Es té en compte que hi ha un canvi pendent, per exemple de conservatori, per a donar o no la plaça de l’institut o a l’inrevés?

En el cas del conservatori, han de sol·licitar un trasllat d’expedient. Tindrà preferència, en primer lloc, l’alumnat que curse els ensenyaments respectius amb l’edat idònia establida i, en segon lloc, l’alumnat amb major puntuació en la nota mitjana del seu expedient acadèmic. (no es tenen en compte altres aspectes).

7- En l’Article 51 del currículum de batxillerat indica: “3. També podran obtindre el títol de batxiller en la modalitat d’Arts els qui hagen superat els ensenyaments professionals de música o de dansa, i superen, a més, les matèries comunes.”. En el cas d’acabar 2BAC només cursant les matèries comunes i estar acabant 5EEPP, es podrien presentar a les PAU? O es considera que encara no estan finalitzades els ensenyaments de música i per tant no s’ha obtingut el títol de batxiller i no es podrien presentar a les PAU?

No es poden presentar.

8. Si l’alumne s’acull al programa de coordinació horària ha de convalidar les optatives a les quals els dona dret?, o pot cursar una i convalidar una altra??

L’una o l’altra. No és obligatòri convalidar els dos. En eixe cas, només eixirà abans la que és convalide.

9. Els varen dir l’any passat en la Garrigosa q els de Batxillerat igual no cabien, per tant haurien de passar les classes a la vesprada. Se sap alguna cosa d’açò?

No ho saben, pero en principi no hi ha intenció.