Informació general sobre l’admissió en el centre

Els ensenyaments elementals de música es cursen ordinàriament entre els huit i els dotze anys, complits l’any natural d’inici i de finalització, respectivament, dels ensenyaments.

Els ensenyaments professionals de música es cursen ordinàriament entre els dotze i els díhuit anys, complits l’any natural d’inici i de finalització, respectivament, dels ensenyaments.

Infografia “Estudiar en el conservatori professional de música de Meliana”. (Font: C. Tormo)

L’inici dels ensenyaments elementals o professionals amb edats diferents a les ordinàries es considera excepcional i està supeditada a una autorització prèvia a la realització de les proves.

En l’admissió es prioritza la matrícula de l’alumnat amb edat idònia. Aquesta edat ve indicada per a poder beneficiar-se de les convalidacions entre assignatures de l’ESO i del Batxillerat i els ensenyaments professionals.

Aquesta edat idònia es correspon amb els 8 anys (alumnat de tercer de Primària) com a edat per a començar els estudis i s’aplica a la resta de cursos seguint aquest criteri.

L’admissió pot realitzar-se a través d’una d’aquestes vies:

• Superació d’una prova d’ingrés (en setembre) a primer curs dels ensenyaments elementals en la qual es valoren les aptituds de l’aspirant per a cursar aquests ensenyaments. En aquesta provano és necessari ni es valora que els aspirants tinguen coneixements de llenguatge musical ni tampoc que toquen un instrument.
  • Superació de proves d’accés (elemental en setembre i professional en dos convocatòries, juny i setembre) a la resta de cursos dels ensenyaments sense haver cursat els anteriors. En aquestes proves es valora que els aspirants demostren posseir els coneixements teoricopràctics, i tècnic-instrumental necessaris per a seguir amb aprofitament els ensenyaments corresponents.

Per a poder realitzar les proves, els aspirants no poden estar matriculats en cap altre conservatori o centre autoritzat de Música.

Els aspirants que precisen algun tipus d’adaptació o mitjans per a la realització de les proves han de formular la corresponent petició en el moment de sol·licitar la inscripció.

L’admissió queda supeditada a la superació de les proves i a l’existència de vacants en els cursos i especialitats corresponents.

En relació amb les puntuacions que es poden obtindré en les proves, el centre estableix un índex corrector en la puntuació per a afavorir l’admissió de l’alumnat que té l’edat idònia.

En cas de no obtindre una plaça en el centre tot i haver superat la prova, l’aspirant podrà sol·licitar l’admissió en un altre conservatori o centre autoritzat, si aquest últim disposa de places vacants, acreditant la superació de la prova d’ingrés i la qualificació obtinguda en la mateixa mitjançant la certificació de la secretaria del centre. Aquesta sol·licitud no serà incompatible amb la permanència dels aspirants en la llista d’espera del centre.

La superació de les proves faculta exclusivament la matricular en el curs acadèmic en què haja estat convocada. Les persones aspirants podran concórrer a un màxim de quatre convocatòries tenint en compte que no computen aquelles que hagen sigut superades sense obtindre plaça.

• Trasllat d’expedient acadèmic des d’un altre conservatori o centre autoritzat en cas d’existir una plaça vacant en el centre, en el curs, i en l’especialitat sol·licitada.
  • Readmissió en el cas d’estudiants que hagen interromput els estudis durant un curs escolar i desitgen reprendre’ls.

Normativa de referència:

Ordre 28/2011, de 10 de maig, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’admissió, l’accés i matrícula, així com els aspectes d’ordenació general, per a l’alumnat que curse els ensenyaments elementals i professionals de música i de dansa en la Comunitat Valenciana, modificada per l’Ordre 49/2015, de 14 de maig, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Disponible en l’enllaç següent: