Estructura de la prova resta de cursos E. Professionals

ANEXO V

En el cas de les especialitats instrumentals, en la prova d’accés de les quals a primer curs d’ensenyaments professionals de música es requerisca interpretar dues obres amb un nivell de dificultat que permeta a l’alumnat iniciar els estudis professionals amb els recursos tècnics adequats, es mantindrà aquest requisit en les proves d’accés a cadascun dels cursos diferents de primer.

La prova constarà de tres exercicis per a totes les especialitats instrumentals, exceptuant Cant, segons s’indica en l’article 9.5 del Decret 158/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s’estableix el currículum dels ensenyaments professionals de música i es regula l’accés a aquests ensenyaments. Els tres exercicis, al seu torn, es poden dividir en diferents parts.

La prova específica de Cant s’estructurarà en dos exercicis, segons el que es disposa en l’article 9.6 del Decret 158/2007, de 21 de setembre, del Consell. Aquests, al seu torn, també es poden dividir en diferents parts.

Els diferents exercicis que componen la prova d’accés a cada curs diferent del primer tenen caràcter eliminatori en totes les especialitats.
En tots els cursos, la prova de capacitat auditiva i de coneixements teòric-pràctics del llenguatge musical inclourà els continguts del curs immediatament anterior de les assignatures Llenguatge musical, Harmonia, Piano/Clau complementari, Història de la música, Anàlisi i Acompanyament. En l’especialitat de Cant, a més, inclourà l’assignatura d’Idiomes aplicats al cant.

SEGON CURS
Es realitzaran les proves d’accés a segon curs d’ensenyaments professionals de música igual que en primer curs, adaptades a les dificultats tècniques i instrumentals dels continguts terminals de primer curs dels ensenyaments professionals de música.

La prova constarà de tres exercicis per a totes les especialitats instrumentals, exceptuant Cant:
a) Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical.
c) Interpretació d’una obra, estudi o fragment triat pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.

D’altra banda, la prova específica de Cant s’estructurarà en dos exercicis:
a) Interpretació de dues obres, triades lliurement per l’aspirant: una cançó senzilla en valencià o castellà, o en la llengua pròpia si es tracta d’aspirants estrangers, i una obra senzilla anterior al període clàssic, en idioma italià.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical, la qual tindrà un nivell adequat als continguts terminals del primer curs dels ensenyaments professionals. En aquest exercici, l’alumne o alumna haurà de realitzar una part d’Idiomes aplicats al cant d’acord amb el desenvolupament curricular i els continguts terminals del primer curs dels ensenyaments professionals de música.

TERCER CURS
Es realitzaran les proves d’accés a tercer curs d’ensenyaments professionals de música, adaptades a les dificultats tècniques i instrumentals dels continguts terminals de segon curs d’ensenyaments professionals de música. La prova constarà dels següents exercicis i parts:
a) Primera vista. Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical.
b.1) Llenguatge Musical. Prova de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical per a valorar les aptituds i
coneixements aconseguits durant el segon curs d’ensenyaments professionals.
b.2) Piano/Clau complementari. Les proves consistiran en: Una lectura a primera vista d’un fragment adequat a les dificultats tècniques d’un nivell i continguts de primer curs de l’assignatura de Piano/Clau complementari d’ensenyaments professionals de música. Interpretació d’un estudi, peça o fragment d’obra triada pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna, amb un nivell de primer curs de l’assignatura de Piano/Clau complementari d’ensenyaments professionals de música. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.

c) Instrument. Interpretació d’una obra, estudi o fragment triat pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.

En l’especialitat de Cant, l’alumne o alumna haurà de realitzar els exercicis b) i c) anteriorment descrits. En l’exercici b), realitzarà una part d’Idiomes aplicats al cant d’acord amb el desenvolupament curricular i els continguts terminals del segon curs dels ensenyaments professionals de música. D’altra banda, en l’exercici c), l’alumne o alumna interpretarà dues obres.

QUART CURS
Es realitzarà les proves d’accés a quart curs d’ensenyaments professionals de música, adaptades a les dificultats tècniques i instrumentals dels continguts terminals de tercer curs d’ensenyaments professionals de música. La prova constarà dels següents exercicis i parts:
a) Primera vista. Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical.
b.1) Harmonia. Les proves consistiran en: Realització d’un baix xifratge o l’harmonització d’un tiple, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura d’Harmonia d’ensenyaments professionals de música. Prova d’audició guiada, on l’aspirant realitze una anàlisi harmònica d’un exercici proposat pel tribunal, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura d’Harmonia d’ensenyaments professionals de música.
b.2) Piano/Clau complementari. Les proves consistiran en: Una lectura a primera vista d’un fragment adequat a les dificultats tècniques d’un nivell i continguts de segon curs de l’assignatura de Piano/Clau complementari d’ensenyaments professionals de música. Interpretació d’un estudi, peça o fragment d’obra triada pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna, amb un nivell
de segon curs de l’assignatura de Piano/Clau complementari d’ensenyaments professionals de música. Es valorarà l’execució de memòria de
les obres presentades.
c) Instrument. Interpretació d’una obra, estudi o fragment triat pel tribunal d’una llista de tres obres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.

En l’especialitat de Cant, l’alumne o alumna haurà de realitzar els exercicis b) i c) anteriorment descrits. En l’exercici b), realitzarà una part d’Idiomes aplicats al cant d’acord amb el desenvolupament curricular i els continguts terminals del tercer curs dels ensenyaments professionals de música. D’altra banda, en l’exercici c), l’alumne o alumna interpretarà dues obres.

CINQUÉ CURS
Es realitzarà les proves d’accés a cinqué curs d’ensenyaments professionals de música, adaptades a les dificultats tècniques i instrumentals dels continguts terminals de quart curs d’ensenyaments professionals de música. La prova constarà dels següents exercicis i parts:
a) Primera vista. Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical.
b.1) Harmonia. Les proves consistiran en: Realització d’un baix xifratge o l’harmonització d’un tiple, adequat al nivell de segon curs de l’assignatura d’Harmonia d’ensenyaments professionals de música. Prova d’audició guiada, on l’aspirant realitze una anàlisi harmònica d’un exercici proposat pel tribunal, adequat al nivell de segon curs de l’assignatura d’Harmonia d’ensenyaments professionals de música.
b.2) Piano/Clau complementari. Les proves consistiran en: Una lectura a primera vista d’un fragment adequat a les dificultats tècniques d’un nivell i continguts de tercer curs de l’assignatura de Piano/Clau complementari d’ensenyaments professionals de música. Interpretació d’un estudi, peça o fragment d’obra triada pel tribunal d’una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna, amb un nivell de tercer curs de l’assignatura de Piano/Clau complementari d’ensenyaments professionals de música. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.

c) Instrument. Interpretació d’una obra, estudi o fragment triat pel tribunal d’una llista de tres obres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.

En l’especialitat de Cant, l’alumne o alumna haurà de realitzar els exercicis b) i c) anteriorment descrits. En l’exercici b), realitzarà una part d’Idiomes aplicats al cant d’acord amb el desenvolupament curricular i els continguts terminals del quart curs dels ensenyaments professionals de música. D’altra banda, en l’exercici c), l’alumne o alumna interpretarà dues obres.

SISÉ CURS
Es realitzarà les proves d’accés a sisé curs d’ensenyaments professionals de música, adaptades a les dificultats tècniques i instrumentals dels continguts terminals de cinqué d’ensenyaments professionals de música. La prova constarà dels següents exercicis i parts:
a) Primera vista. Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.
b) Prova de capacitat auditiva i de coneixements teoricopràctics del llenguatge musical.
b.1) Anàlisi. Les proves consistiran en: Anàlisi musical d’una peça o fragment, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura d’Anàlisi d’ensenyaments professionals de música. Exercici d’audició guiada, on l’aspirant comente i valore harmònica i formalment el contingut del que escolta, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura d’Anàlisi d’ensenyaments professionals de música.
b.2) Història de la música. Les proves consistiran en: Desenvolupament d’un tema del currículum o part d’ell, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura d’Història de la música d’ensenyaments professionals de música. Exercici d’audició comentada, contextualitzant l’obra o fragment dins del moment històric, a través d’un comentari escrit, detallant els aspectes estètics i històrics rellevants, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura d’Història de la música d’ensenyaments professionals de música.
b.3) Acompanyament. Les proves consistiran en: Transposició, a una determinada distància intervàl·lica, de l’acompanyament d’una obra adequada al nivell de primer curs de l’assignatura d’Acompanyament d’ensenyaments professionals de música. Realització de l’acompanyament d’una melodia xifrada proposada pel tribunal, adequat al nivell de primer curs de l’assignatura d’Acompanyament d’ensenyaments professionals de música.
c) Instrument. Interpretació d’una obra, estudi o fragment triat pel tribunal d’una llista de tres obres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades.

En l’especialitat de Cant, l’alumne o alumna haurà de realitzar els exercicis b) i c) anteriorment descrits. En l’exercici b), realitzarà una part d’Idiomes aplicats al cant d’acord amb el desenvolupament curricular i els continguts terminals del cinqué curs dels ensenyaments professionals de música. D’altra banda, en l’exercici c), l’alumne o alumna interpretarà dues obres.