Acte commemoració del Dia de la Música

El passat 22 de novembre de 2023 es va celebrar el Dia de la música al conservatori. Com tots els anys, en la festivitat de Santa Cecília, la patrona de la música, es va realitzar un acte commemoratiu on va participar tot el centre.

Cartell dia de la música 2023.

L’acte va començar amb la interpretació de la Marche pour la cérémonie des Turcs de J. B. Lully interpretada per un ensemble de professors formats per:

• Patricia Genis, violí
  • Lucia Vicente, flauta
  • Cristina Tormo i Doménec Hurtado, oboés
  • Inma Ruiz, viola.
  • Enric Vidal, violoncel
  • Marcos Forner, trombó
  • Cristina Boj, llaüt
  • Darío González, guitarra barroca
  • Francisco Manuel Martínez, fagot
  • Juan Vicente, percussió
  • Gonzalo Luque, clavecí

A continuació es va interpretar la peça de Corelli Concerto Grosso Op. 6 n. 8 i junt amb el cor d’ensenyaments elementals i professionals, la peça de Rameau: Rendons un éternel hommage, Cor Hippolyte et Aricie / Act 1

Seguidament el Catedràtic d’Estètica i Historia de la música i l’Art, D. Javier Aloy Ramos va oferir una dissertació per als assistents al voltant de l’estètica com a homenatge de la seua labor docent com a professor i catedràtic.

Després de l’interessant discurs, va ser el moment d’escoltar al professor Jacobo Moya, tuba, la interpretació de The Grumpy de M Forbes, així com Equinox de Toru Takemitsu, intepretada pel professor de guitarra Darío González. Aquestes peces estaven dins del projecte imagina-so.

També es varen entregar en l’acte els diplomes obtinguts en la fase de centre del Premi Professional de Música.

• Llorenç Martínez Pla: menció d’honor, especialitat Percussió
  • Isabel López Láuzara: Premi extraordinari curs 2022-2023, especialitat d’instruments de plectre

Finalment, l’acte va concloure amb la intervenció de la banda d’alumnes de 4t, 5é i 6é d’ensenyaments professionals.

• Alvamar. Obertura de James Barnes.
  • Reflections of this time de Ted Huggens.

En aquestes peces varen intervindre els següents professors: Juan E. Gómez, saxòfon; Juan Muñoz, trompeta; Marcos Forner, trombó; Jacobo Moya, tuba. Tots dirigits per Alejandro José Manzanera Martínez.

Va ser un acte molt emotiu amb varietat de intervencions musicals i amb l’honor d’escoltar les paraules de Javier Aloy. Esperem que els agradara.