Obtenció directa del certificat de superació d’ensenyaments elementals

Les proves per a l’obtenció directa del certificat de superació d’ensenyaments elementals es poden realitzar amb independència de l’edat que es tinga.

Es poden presentar a les proves per a l’obtenció directa del certificat d’ensenyaments elementals de Música alumnes que han cursat estudis elementals en el Conservatori Professional de Música de Meliana i no hagen conclòs els ensenyaments elementals.

També es poden presentar a aquestes proves persones que han estudiat música des d’una perspectiva informal o no formal, per exemple, en escoles de música. En aquests casos, s’obrirà expedient acadèmic personal que li permeta fer la d’obtenció directa del certificat en el nostre conservatori.

En cas d’alumnes que que hagen estudiat en el Conservatori Professional de Música de Meliana i vulguen obtindre’l en un altre conservatori, el centre de destí ha de sol·licitar el trasllat d’expedient al centre d’origen.

Documentació:

– Imprés de sol·licitud d’inscripció, d’acord amb el model disponible en l’enllaç següent: https://portal.edu.gva.es/46020716/wp-content/uploads/sites/1930/2023/03/certificat-elemental.pdf

– Justificant del pagament de taxes corresponent a l’obertura de l’expedient i els drets d’examen.

– Fotocòpia compulsada del llibre de família actualitzat, en cas de sol·licitar les reduccions corresponents.

– En el cas d’alumnat que presente algun tipus de discapacitat, un certificat oficial acreditatiu expedit per l’administració competent, acompanyat d’una sol·licitud expressa del tipus d’adaptacions o mitjans que necessita per a poder fer les proves.

Calendari orientatiu

a) Publicació de continguts, llistes d’obres i criteris d’avaluació: primera setmana de setembre.

b) Inscripció: primera quinzena d’octubre.

c) Publicació de tribunals, dates i relació d’aspirants: última setmana d’octubre.

d) Realització de les proves: segona quinzena de novembre.

e) Publicació de resultats: abans del 15 de desembre.

Continguts

Les proves per a l’obtenció directa del Certificat d’Ensenyaments Elementals de Música constaran de dos exercicis.

El centre docent establirà l’orde de realització de les parts i els exercicis de la prova:

1. Prova d’especialitat instrumental.

1.1 Lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument.

1.2 Interpretació de tres obres d’entre un llistat de sis, presentat per l’alumne o alumna, pertanyents a diferents estils.

L’alumne o alumna elaborarà el llistat de sis obres triant entre les previstes per a cada especialitat instrumental, a proposta del conservatori.

Els participants entregaran al tribunal còpies de les peces que interpretaran, així com els originals. El tribunal podrà admetre altres obres que, al seu criteri, siguen equiparables a les publicades en el llistat, i que s’adeqüen al mateix nivell o superior que les proposades per a la prova d’accés a les ensenyaments professionals en l’especialitat corresponent. En el cas que una obra presentada conste de diversos moviments, el tribunal podrà indicar a l’aspirant que interprete un moviment o més.

L’alumnat que presente obres amb acompanyament estarà obligat a interpretar-les amb aquest, aportant el seu propi acompanyant. En la prova es valorarà la interpretació de memòria de les peces presentades i la dificultat d’aquestes.

2. Prova de llenguatge musical. Constarà de dos apartats: un de caràcter teòric i un altre de pràctic. 2.1 Prova teòrica. En aquesta es realitzaran dos exercicis:

a) Prova de capacitat auditiva. Realització d’un dictat musical a una veu amb els compassos de 2/4, 3/4 o 4/4.

b) Prova de coneixements teòrics del llenguatge musical, escrit, i amb cinc preguntes a proposta del tribunal.

2.2 Prova pràctica. També constarà de dos exercicis:

a) Prova de lectura rítmica en clau de Sol en segona línia i en clau de Fa en quarta línia.

b) Prova de lectura entonada en la tonalitat de Do Major.