Convalidacions

Imprés de sol·licitud

Preguntes freqüents

Ministeri d’Educació i Formació Professional. Accés al servei on line.

Normativa: ORDEN 28/2011, de 10 de mayo, de la Conselleria de Educación

Article 19. Requisits de l’alumnat sol·licitant de convalidacions.

Podrà ser beneficiari de les convalidacions regulades en esta orde l’alumnat dels conservatoris i dels centres privats degudament autoritzats per a impartir ensenyances professionals de Música i Dansa, que curse o haja cursat, totalment o en part, les ensenyances de Batxillerat, i curse o haja cursat les ensenyances professionals de Música o de Dansa.

Article 20. Convalidació única

Cada matèria o assignatura només podrà ser utilitzada per a una única convalidació

Article 21. Convalidacions d’assignatures d’ensenyances professionals de Música i Dansa.
Les convalidacions de diverses assignatures de les ensenyances professionals de Música i Dansa amb determinades matèries de modalitat de primer i segon curs de Batxillerat seran les següents, tal com figura en l’annex VIII i en l’annex IX de la present orde:
a) L’alumnat que haja superat la matèria d’Anàlisi Musical II del Batxillerat podrà convalidar l’assignatura d’Anàlisi o l’assignatura de Fonaments de Composició de les ensenyances professionals de Música.
b) L’alumnat que haja superat la matèria de Cultura Audiovisual del Batxillerat podrà convalidar l’assignatura de Cultura Audiovisual de les ensenyances professionals de Música o de Dansa.
c) L’alumnat que haja superat la matèria d’Història de la Música i de la Dansa del Batxillerat podrà convalidar els cursos primer i segon de l’assignatura Història de la Música de les ensenyances professionals de Música.
d) L’alumnat que haja superat la matèria de Llenguatge i Pràctica Musical del Batxillerat podrà convalidar l’assignatura de primer curs de Llenguatge Musical de les ensenyances professionals de Música.

Article 22. Procediment per a sol·licitar la convalidació.

  1. Cada una de les convalidacions regulades en la present norma requerirà una sol·licitud expressa per part de l’alumnat, o del pare, mare o tutor legal si és menor d’edat, d’acord amb el model que figura com a annex X de la present orde.
  2. L’alumnat haurà de sol·licitar la convalidació, preferentment, davant de la direcció del conservatori o del centre degudament autoritzat d’ensenyances professionals de Música o de Dansa abans del 31 d’octubre, i les sol·licituds seran segellades i datades pels centres en el moment de la presentació. L’alumnat dels conservatoris també podrà presentar la sol·licitud a través de qualsevol mitjà dels previstos en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
  3. Les sol·licituds aniran acompanyades d’un certificat acadèmic oficial dels estudis realitzats de Batxillerat, on s’acredite la superació de la matèria o matèries de Batxillerat amb què se sol·licita realitzar la convalidació, i d’un certificat de matrícula en ensenyances professionals de Música o de Dansa.
  4. L’alumnat que curse simultàniament una assignatura objecte de convalidació i la matèria o matèries de Batxillerat la superació de les quals és necessària per a obtindre la convalidació, haurà de presentar un certificat de matrícula de Batxillerat en el moment de la sol·licitud.
    Perquè la convalidació es faça efectiva haurà de presentar el certificat acadèmic que acredite la superació de la matèria o matèries de Batxillerat corresponents abans de la data en què es realitze l’avaluació final extraordinària, si n’hi ha, en qualsevol altre cas l’assignatura figurarà com a pendent.
  5. La direcció dels conservatoris i dels centres privats autoritzats d’ensenyances professionals de Música i Dansa, des del moment de recepció de la documentació completa de l’expedient de convalidació en el centre, disposarà d’un termini màxim de deu dies hàbils per a remetre’l a la direcció general competent en matèria d’ordenació acadèmica. Este òrgan dictarà una resolució expressa respecte a la sol·licitud de convalidació en el termini màxim de dos mesos, i es podran entendre com a desestimatoris els efectes del silenci administratiu. Les resolucions que es dicten davant de les sol·licituds que es realitzen basant-se en el que establix l’apartat 4 d’este article tindran caràcter d’actes administratius provisionals, que adquiriran caràcter definitiu una vegada l’alumne o alumna presente, en la forma i termini oportuns, el certificat acadèmic que acredite la superació de la matèria o matèries de Batxillerat corresponents. Contra les resolucions dictades per la direcció general competent en matèria d’ordenació acadèmica, les persones interessades podran interposar un recurs d’alçada davant de l’òrgan jeràrquic superior d’eixe centre directiu.
  1. Les convalidacions de les assignatures de les ensenyances professionals de Música o Dansa es reflectiran en els documents oficials d’avaluació fent constar l’expressió «convalidada» i el codi «CV» en la casella referida a la qualificació de les assignatures objecte de convalidació.
  2. Les assignatures objecte de convalidació no seran tingudes en compte en el càlcul de la nota mitjana.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies