Apadrinament Lector

La nostra escola fomenta la lectura, com un aspecte bàsic de creixement i enriquiment personal. Al costat de la utilització de la biblioteca i del programa de préstec de llibres, duem a terme el projecte d’Apadrinament Lector.

Aquesta és una activitat que aspira a millorar la competència lingüística de l´alumnat, alhora que també afavoreix la competència social.

El projecte prepara els alumnes dels cursos superiors, perquè es converteixin en mentors dels alumnes dels cursos inferiors, per compartir així moments de lectura en comú i dur a terme altres activitats en grups.

D’aquesta manera, durant els sis anys que componen l’etapa d’educació primària, un xiquet haurà complert el rol de fillol durant tres anys i de mentor durant els tres següents.

D’altra banda, durant el curs acadèmic és freqüent organitzar representacions de teatre i altres activitats dinàmiques, entre els més grans i els xicotets, en el marc del foment de la lectura.

L’organització internivell del projecte és aquesta:

• Els alumnes de 4t curs són mentors dels de 1r de Primària
  • Els alumnes de 5è curs són mentors dels de 2n de Primària
  • Els alumnes de 6è curs són mentors dels de 3r de Primària

Per tant, mitjançant aquest projecte s’implementa una millora de la capacitat lectora, alhora que es contribueix a desenvolupar les relacions interpersonals dels alumnes de la nostra escola, i l’acostament entre xiquets d’edats diferents.

Per als grans suposa assumir un rol responsable i exemplar com a bons lectors, i per als xicotets, suposa un bon mirall on mirar-se i aprendre.