PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE

Amb caràcter general, es poden concretar les següents línies d’actuació bàsiques o principis idiosincràtics que defineixen la labor educativa exercida pels diversos professionals que participen en les dinàmiques del CEIP CIUTAT ARTISTA FALLER.

AconfessionalitatLa nostra escola es definix com aconfessional. Manté llavors una actitud neutral, oberta i respectuosa davant de la diversitat de creences religioses. Tenint en compte la gran diversitat de nacionalitats i cultures presents a les aules (islamisme, hinduisme, sijs, catòlics, evangèlics,etc), aquest principi ha de ser considerat com una eina per afavorir la convivència pacífica i respectuosa de la nostra comunitat eductiva.
LlenguaL’escola treballa a favor de la incorporació progressiva de l’ús del valencià i la competència lingüística en anglès com llengua estrangera mitjançant la implementació del programa de plurilingüisme PEPLI.
Pluralisme i valors democràticsL’escola ha de respectar el desenvolupament de l’alumnat sense imposar-los cap concepció ideològica o política. Hem de treballar amb l’objectiu de promoure els valors d’una societat democràtica i tot allò que es deriva de la mateixa: la solidaritat, la tolerància, la capacitat de diàleg i el respecte cap als altres i cap a si mateix. Ha d’educar en els principis d’un pluralisme que capacite a tots i totes per a conviure amb els altres, independentment de la seua procedència, religió, ideologia, nivell sociocultural, tant dins de l’escola com en la societat que els envolta. L’escola ha d’inculcar un sentit de la llibertat regit per l’acceptació de la responsabilitat individual, la conscienciació de les conseqüències dels nostres actes sobre el conjunt de la societat i els beneficis del treball en equip i cooperatiu tant pel que fa als resultats com al creixement personal. Cap membre de la Comunitat Educativa pot fer proselitisme i està obligat a abstindre’s de qualsevol tipus d’adoctrinament, perquè ha de respectar-se la llibertat de consciència de l’alumnat.
CoeducacióEntenem com a coeducació el procés que condueix, a través de vivències relacionals entre xics i xiques, a la plena acceptació de l’altre com un igual, igual en drets, deures i oportunitats. Equitat real i representativa d’allò que volem de cara a un futur immediat a la nostra societat. Una societat on el gènere no siga determinant a l’hora d’accedir als aprenentatges. En aquest sentit, la nostra escola fomentarà una educació afavoridora del respecte cap a un mateix i cap als altres, i de la plena conscienciació d’una realitat social constituïda per dones i hòmens que promulguen la igualtat en oportunitats.
CAES/Centre Singular.El percentatge d’alumnat de compensació educativa ha sigut sempre molt elevat. Aquest fet s’accentuà temps arrere de manera que es prengué la resolució de sol·licitar la catalogació de la nostra escola com CAES regint-se per la normativa vigent (L’ ORDRE de 4 de juliol de 2001, de la Conselleria de Cultura i Educació, per la qual es regula l’atenció a l’alumnat amb necessitats de compensació educativa).
PRINCIPIS IDIOSINCRÀTICS

“Ensenyar exigeix saber escoltar”

Paulo freire, pedagog i filòsof brasiler

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies